Dolar (USD)
17.9497
Euro (EUR)
18.3141
Gram Altın
1030.7
BIST 100
2795.06
02:17 İMSAK'A
KALAN SÜRE

30 Ocak 2015

Yunanistan'da Pişer, Kimlere Düşer?

Bu tür cümbüşleri severim.
Hani dün bahsettim ya, dün Ukrayna uzmanı öbürsü gün Suriye ve bilumum ortadoğu uzmanı kesilenler.
Laf aramızda, bu da aklımızı kiraya verdiğimizin başkaca delilidir ha! 'Ortadoğu' ne demek? Neyin ortası neyin doğusu? Coğrafi ise, bize göre Ortadoğu, Hazar'ın öte yanı Türkmenistan dolaylarına tekabül eder. Yok siyasi ise, Inönü'den yadigar 'Ortanın Solu' var(ne menem şeyse artık?) taa 1965'lerden beri söylene gelen ama biz bu 'orta solun' doğusunu da batısını da bilmeyiz ağam!
E nerden çıkıyor Ortadoğu o zaman? Tabiiki ingilizce'den çeviri 'Middle east' tanımından. Yani Avrupa ve Amerika'nın sömürü için tasarlayıp parsellediği yerden. Hani rahmetli Erbakan'nın teviliyle 'Bize ne Amerika'dan, bize ne Amerika'dan' diye meclis kürsüsünden haykırışını hatırlatır cinsten!
Hakikaten bize ne Amerika'dan ve onun tanımlamalarından? Bence bu 'ortadoğu uzmanları' evvela bunu izah etmeli! Ama yok, yine Hoca'nın tabiriyle 'Batı taklitciliği' öylesine sarmışki zihinlerini belki de taklidin ötesine geçip Charlie Hebdo'nun ta kendisi olunu vermiş. Bak, hoop nerden aldım nereye bağladım! Şimdi siz buna 'Paralel Çete ve elebaşı Fetullah'ı da ilave edersiniz'. Vallahi benim suçum yok, sizin hınzırlığınız!
Bakmayın lafı döndürüp dolaştırdığıma, yok 'aklını kiraya vermiş' yok 'taklitçi' falan. Bu benim hafiflettiğim tanımlar. Siz anladınız onu.
E hızını alamayıp Afrika uzmanlığı, Çin ve Uzak doğu( yok bu sefer çok da yanlış sayılmaz. Hakikaten hem 'doğu' hem de 'epey uzak') uzmanı da olunca, herifçi oğlu 'Yunan Uzmanı niye olmasın'!
Olsun canım, olmasına bişey demiyoruz. Peki son kaç gündür göz gezdirdiğim özellikle muhalif basın Yunan seçimlerini Aleksis Tsipras başkanlığındaki Syriza'nın kazanmasını sanki 'Türkiye'de seçim kazanmışlarcasına' niye yansıtıyor?
Vallahi bakmayın, ne benim ne de onların 'bilmiş bilmiş yazmamıza' Google'dan araklıyoruz! Ve sizi temin ederim o uzmanların çoğu da ne Syriza'yı ne de Tsipras'ı şu güne kadar duymamışlardır.
He, bi de gördükki, bu Syriza(Synaspismu00f3s Rhizospastiku00eds Aristeru00e1s yani Türkçesiyle Radikal Sol Koalisyon. Google'ın yalancısıyım) çeşitli sol partilerin birleşimden müteşekkilmiş. Yani 'Fi ha mafih', işin içinde iş, sizin anlıyacağınız.
Size de geçen Türkiye seçimlerindeki koalisyonları hatırlattı mı? Sahi 'Ekmekoğlu' aman 'esmeleddin', şey Ihsanoğlu diye biri vardı değil mi?
Yunanistan'da da böyle bi 'patlama' olursa vay bizdeki Charli Hebdo'ların haline'.
Tamam konuyu uzmanlara bırakalım.
Aha da, ben de Yunan Uzmanı oldum ya! Bilmediğiniz, aklınıza takılan olursa sorun emi. Hadi, bi kıyak daha, 'istediğiniz sorudan başlayabilirsiniz'.