Dolar (USD)
34.25
Euro (EUR)
37.59
Gram Altın
2922.11
BIST 100
9109.34
02:17 İMSAK'A
KALAN SÜRE


Yahudilik- masonluk münasebeti (71)

(Ocak 1909’da Pâris’de Askerî Ataşe sıfatıyle vazîfeye başlıyan Binbaşı Ali Fethi Bey’in muhtemelen müdâvimi olduğu) Voltaire Locası’nın müessisi, istikbâlin Cumhûr Reîsi Paul Doumer, beş sene zarfında -kendi tâbiriyle- “idâre değil hükûmet ettiği (gouverner mais pas administrer)” Çin Hindi müstemlekesinden dönünce (1902), masonî faâliyetlerine, bilhassa Alsace-Lorraine Locası’nda devâm etti. Bu Loca da, Meşrik-ı Âzam’ın hem günlük siyâsete çok bulaşmış, hem de III. Cumhûriyet’in bir kısım güzîdelerini barındıran bir Locasıydı. 8 Eylûl 1872’de têsîs edilmişti. (Amblemi Yahûdi Yıldızı olan bu Locanın “Nevyork’ta, ‘Dünyâyı Aydınlatan Hürriyet’ Heykelinin Açılışı” vesîlesiyle akdedilen celse için hazırladığı 10 Mart 1887 târihli dâvetiyesinin bir fotokopisini, Araştırmamızın “Masonluk Fikriyât ve Teşkîlâtında Yahûdi Têsîrine Dâir Muhtelif Delîller” başlıklı 4. Fasl’ına dercetmiştik…) İsminden anlaşılacağı vechiyle, başlıca bir gâyesi, Almanya tarafından zaptedilmiş Alsace-Lorraine’i tekrâr Fransa’ya kazandıracak çalışmalar yapmaktı. Bunun hâricinde “İrticâî kuvvetlerle mücâdeleye” çok ehemmiyet veriyordu. “İrticâî kuvvetlerle mücâdele için bir plan” hazırlamış, 1896 ilâ 1919 seneleri, bu plan çerçevesinde yürüttüğü mücâdeleyle geçmişti. Planın esâsı, Fransa’nın “geri kalmış” kırlık mıntıkalarında kesîf bir Laiklik propagandası yürüterek bu “geri kalmış” köylü kesimini Katolikliğin ve Kraliyetciliğin têsîrinden kurtarmak, Laik vatandaşlar hâline getirmekdi. (Lorin 2013)

Dikkat edilirse, Masonluk, “geri kalmış kesimleri İrticâın têsîrinden kurtarıp Laikleştirmek” siyâsetini, sâdece Fransa dâhilinde değil, –Müslüman olmamız hasebiyle- hâssaten “Mürteci” olan, hâssaten “geri kalmış” bulunan bizim gibi milletlere karşı da tâkîb etmektedir. Türkiye’de bu siyâset, evvelâ Maçedônya Risôrta İTK’sı’na, müteâkiben de, onun daha radikal bir devâmı olan Kemalizme ihâle edilmiştir…

Paul Doumer’in, 22 yaşındayken, 1 Aralık 1879 târihinde, L’Union Fraternelle Locası’nda tekrîs edilmiş olduğunu (Amaury Lorin’e ve bâzı Mason mêhazlarına istinâden) yukarıda kaydetmiştik. Hemen mütêâkib senede (1880), dîğeriyle alâkasını kesmeden, Alsace-Lorraine Locası’na intisâb ediyor. Rejimin birçok güzîdesi, Auguste Comte’un pozitivist felsefesinin têsîri altındaki bu Loca’dan “feyz almaktadır”: (Müstakbel Cumhûr Reîsimizden mâadâ) Jules Ferry, Kongo Umûmî Vâlisi Pierre Savorgnan de Brazza, Mareşal Joseph Joffre, Muharrir ve Lugatnüvis Émile Littré, Heykeltraş Frédéric Bartholdi, vâliler, zâbitler, tabîbler, bankacılar, avukatlar, siyâsetciler… (Lorin 2013)

Masonluğun sömürgecilik siyâsetinin bir temsîlcisi: Jules Ferry

Alsace-Lorraine Locası Âzâsı Avukat Jules Ferry [Jül Feri] (Saint-Dié, 5.4.1832 – Pâris, 17.3.1893), Masonluğun (ve arkasındaki Siyonizmin) ikiyüzlü sömürgeci siyâsetinin tipik bir temsîlcisidir. Bu Devlet Adamı, târihte, bilhassa iki cephesiyle derin iz bırakmıştır: Birincisi, Fransa’da “mecbûrî, umûmî, Laik” Maârifin yerleşmesindeki büyük rolü; ikincisi, Fransa’nın sömürgelerini genişletme siyâseti ve bu siyâsetin mesnedi (bir nevi “beyânnâme”si) olan 28 Temmuz 1885 Nutku…

Masonluğun tebcîl ettiği bu şahsıyet, Fransa’da el’ân dahi o kadar büyük bir îtibâra sâhibdir ki isimleri maârif müesseselerine verilen şahsıyetler arasında, o, birinci sırayı işgâl etmektedir: 2015 rakamlarıyle, 642 ilk ve orta mekteb ile lise onun ismini taşıyor…

8 Temmuz 1875’te La Clémente Amitié (Kerîm Dostluk) Locası’nda tekrîs edilen Jules Ferry, bilâhare Alsace-Lorraine Locası’na tebennî ediyor ve bu Loca bünyesinde faâliyet gösteriyor. (https://fr.wikipedia.org/wiki/Jules_Ferry; 4.9.2024)

Pâris Hukûk Fakültesi’ndeki tahsîlini müteâkib avukat olarak çalışmıya başlamış ve mesleğinde büyük şöhret kazanmıştı. Bu meyânda, birçok gazetede hicvî fıkralar neşrediyor, kalemiyle de tanınıyordu. Bu faâliyetleri onu siyâsî hayâta iyice hazırlamış olmalıdır. Siyâsete, İkinci İmparatorluk Rejiminin keskin bir muhâlifi ve “Laik Cumhûriyetci” sıfatıyle atıldı. (Onun temsîl ettiği siyâsî cereyân, bilâhare, Radikal Parti ismi altında teşkîlâtlanmıştır.) Siyâsî hayâtında, hep, Maârifin Laikleştirilmesi ve Fransa’nın –Afrika’da, Uzak Şark’ta, Yakın Şark’ta, v.s.- sömürge ve nüfûz sâhalarının genişletilmesi uğrundaki mücâdeleleri ağır bastı. Birbirini tâkîben işgâl ettiği yüksek siyâsî mevkiler, inandığı siyâsete hizmet eden vâsıtalar oldular:

- 1869 - 1870: Pâris (La Seine) Meb’ûsu;

- 1871 – 1889: Voges Meb’ûsu;

- 1870 – 1871: Pâris Belediye Reîsi;

- 1879 – 1881, 1882, 1883: Maârif Vekîli;

- 20.11.1883 – 30.3.1885: Hâriciye Vekîli;

- 23.9.1880 – 10.11.1881, 21.2.1883 – 30.3.1885: Başvekîl;

- 1893: Senato Reîsi.

Tabîatiyle, bütün bu mevkileri işgâl etmesinde de, mücâdelelerinde muvaffak olmasında da, dâimâ desteğine sâhib olduğu Mason teşkîlâtının têsîri birinci derecedeydi…

Afrika ve Asya’daki bâzı beldeler, Jules Ferry’nin icrââtı netîcesinde Fransa’nın sömürge ve nüfûz sâhalarına dâhil oldular:

- Bir askerî seferi tâkîben, 10 Mayıs 1881’de, Tunus, Fransa’nın “himâye”si altına alındı, yânî “Protectorat: Himâye edilen memleket” statüsüne geçti… (Emperyalizm, böyle ikiyüzlü kelimeler kullanıyor!)

- Tunus’tan sonra, o bölgede “himâye” sâhasını genişletmek için askerî harekâtlar devâm etti…

- 1882’de, hâlihazırdaki Kongo, Gabon, Çad ve Merkezî Afrika’yı ihtivâ eden “Fransız Kongosu” sömürgesi kuruldu; Jules Ferry’nin Loca arkadaşı Pierre Savorgnan de Brazza, bu imparatorluğun Umûmî Vâlisi oldu…

- Madagaskar adasının şimâlindeki Diego-Suarez Koyu işgâl edilerek bütün Madagaskar “himâye” altına alınmak üzere ilk adım atıldı…

- 1883’te, Vietnam’ın Şarkî bölgesi olan Annam’da Fransız “himâye idâresi” kuruldu. Müteâkiben, Şimâl bölgesi olan Tonken’in işgâli için de sefer başlatıldı; fakat sefer, 25 Mart 1885’te Lang-Son mağlûbiyetiyle netîcelendi. Bu mağlûbiyete tahammül edemiyen Millet Meclisi, iş başındaki Jules Ferry Hükûmetini düşürdü… (“Jules Ferry: l’entreprise coloniale”; https://www.senat.fr/connaitre-le-senat/lhistoire-... 4.9.2024)

Jules Ferry, en can alıcı pasajlarını aşağıda nakledeceğimiz meşhûr 28 Temmuz 1885 nutkunu, Millet Meclisi’nde, bu gelişmeler çerçevesinde, (Hükûmetinin düşürülmesinden dört ay sonra) Sâbık Başvekîl sıfatıyle îrâd etti. O gün Meclis rûznâmesindeki mes’ele, Madagaskar’ı “himâye” altına almak maksadıyle tertîb edilen seferin finansmanı için “Hükûmete fevkalâde kredi tahsîsi”dir. Bu seferin başlatıcısı olan Jules Ferry, bu vesîleyle, üç delîl serdederek, III. Cumhûriyet’in tâkîb ettiği sömürge sâhasını genişletme siyâsetini müdâfaa ediyor; ki bu delîllerden birinin ilmî esâsı olmadığı gibi, üstelik dîğerleriyle de mütenâkızdır…

Farmason Devlet Adamı Jules Ferry’nin sömürgecilik siyâsetini müdâfaa eden nutku

Jules Ferry’nin Nutkunda, sömürgeciliğin gâyesinin, “medenî terakkîde geri kalmış cem’iyetlere medeniyet götürmek” olduğunun îzâh edildiği kısmın delîl başlığı, “mes’elenin insânî ve medenîleştirici cephesi (le côté humanitaire et civilisateur de la question)”dur.

Jules Ferry, bu kısımda, samîmî bir beşer kardeşliği kanâatiyle, meselâ şu sûretle muhâkeme yürütmüyor: İnsanlık Âleminde ilmî-sınâî bakımdan bizden geri kalmış cem’iyetler vardır. Dengi dengine münâsebetler içinde, yânî kuvvet üstünlüğümüze dayanarak tahakküm ve istismâra sapmadan, onların millî kültürlerine hürmetkâr bir tavırla, Medeniyetin mezkûr nîmetlerini onlara da öğretelim ve tez zamânda bizim seviyemize çıkmalarını yardımcı olalım…

Pekâlâ, ne yapıyor? Müstekreh bir zihniyetle Irkçılık yapıyor! “Geri kalmış cem’iyetler”in “aşağı ırklar” olduğunu iddiâ ediyor! Avrupalılar ise, “üstün ırk”! O devirde Masonluk Âleminde de pek revâcda olan Pozitivizmin “Üç Hâl Kânûnu”ndan mülhem olarak, “İlim Hâli”ni (“Müsbet İlim Çağı”nı) yaşıyan Avrupalıların, “aşağı ırklara”, “bütün insanlar arasında müşterek olması lâzım gelen Avrupa Medeniyeti”ni götürmeleri, onlara “rızâen veyâ cebren” bu medeniyeti kabûl ettirmeleri, onlar için “bir hak” ve aynı zamânda “bir vazîfe” imiş!

Jules Ferry’nin Avrupa sömürgeciliğini haklı çıkarmak için ileri sürdüğü şu “delîl”, dîğer iki “delîl”iyle tenâkuz arzettiği gibi, kendi içinde de mütenâkızdır. Zîrâ, “insânî maksadla”, “hayırhâh niyetlerle” hareket eden insan, Beşer Medeniyetinin bâzı vecheleri noktainazarından geri kalmış insanları “aşağı ırk” olarak görmez, horlamaz. Zâten böyle bir iddiâ, Müsbet İlim araştırmalarıyle isbât edilmiş de değildir; bilakis! Kaldı ki “gerilikleri sebebiyle” üzerlerinde sömürgeleştirme hakkı iddiâ edilen o insanların mühim bir kısmı, meselâ Müslümanlar, meselâ Orta-Çağ Avrupalılarınkinden çok daha üstün bir medeniyet kurdukları gibi, Avrupa Medeniyeti de, Müsbet İlim ve İnsan Hakları cepheleriyle, hâssaten o İslâm Medeniyetinden istifâde ederek gelişmiştir. Dîğer taraftan, o insanlar, “ırken”, yânî yaradılıştan “aşağı” iseler, hiçbir zamân Avrupalıların seviyesine ulaşamıyacaklar demekdir; binâenaleyh böyle bir gâyeyle onları sömürgeleştirmek dâvâsı, kendi kendini iptâl etmiş olur ve bu iddiâda hüsniniyet olmadığını gösterir… (Kültür ve medeniyet vâkıalarına bizim yaklaşımımız için Türkçenin Istılâh Mes’elesi ve İdeolojik Kaynaklı Sapmalar kitabımıza –Ankara: Kurtuba Yl., Nisan 2013, 570 s.- mürâcaat edilebilir. Irkçılık mes’elesine de, en son, hâssaten, Ayasofya Câmii’ne ‘Bizans Müzesi’ Hakâretinin Sahîh Târihçesi ünvânlı araştırmamızda –Yeni Söz, 6.11.2022 / 26.5.2023, her gün tam sayfa 198 Tefrika-, Ziya Gökalp ve Nihal Atsız üzerinde dururken temâs ettik; ayrıca, daha evvel, bu mevzûa dâir bir kitab da neşretmiş bulunuyoruz: Kur’ânî Milliyet Telakkîsi ve Irkçılık Sapması, Ankara: Kurtuba Yl., Aralık 2015, 470 s.)

Jules Ferry, 28 Temmuz 1885’te Fransız Millet Meclisi’nde konuşuyor ve kendine, bir-iki cümleyle sâdece birkaç kişi haysiyetli îtirâzlarda bulunuyor. Aşağıda onları da naklediyoruz; lâkin George Clemenceau’nun gûyâ Ferry’ye cevâben îrâd ettiği oportünist nutuktan iktibâs yapmıya lüzûm görmüyoruz…

Ferry: “Üstün ırkların aşağı ırklar üzerinde bir hakkı ve onlara karşı bir vazîfesi vardır!”

“Jules Ferry: …Beyler, daha yüksek ve daha doğru konuşmak lâzım! Filhakîka, üstün ırkların aşağı ırklar üzerinde bir hakları olduğunu açıkça söylemek lâzım! (…Messieurs, il faut parler plus haut et plus vrai! il faut dire ouvertement qu'en effet les races supérieures ont un droit vis-à-vis des races inférieures...)

resim1_07ce620f113dfc22eca8d6d6449edfbb.jpg

(Mabblavet, “Le racisme de la République des Jules Ferry, Gambetta et Paul Bert, 19.6.2020; https://viveleroy.net/quand-la-gauche-republicaine... 5.9.2024)

Bir Fransız Kraliyetci Sitesinde neşredilen resim… Resim, “Ferry, Gambetta ve Paul Bert’lerin Cumhûriyetinin Irkçı Mâhiyeti” başlığını taşıyan ve Ferry’nin 28 Temmuz 1885 Nutkunun genişçe iktibâs ve tahlîl edildiği bir makâleye refâkat ediyor. Resmin başlığı, “III. Cumhûriyet’in Sömürgeci Siyâseti”dir. Altında, Millet Meclisi kürsüsünde Nutkunu îrâd ederkenki hâliyle tasvîr edilen Ferry’nin bu Nutkundan bir cümle: “Üstün ırklar, aşağı ırklar üzerinde bir hakka mâlikdir.” Ferry’nin portresinin altındaki satırlar: “Cumhûriyetci Sol” ve “Farmason Nâzır”…

***

“Jules Maigne: İnsan Haklarının îlân edildiği memlekette bunu söylemiye nasıl cür’et edersiniz? (Oh! vous osez dire cela dans le pays où ont été proclamés les droits de l'homme!)

“De Guilloutet: Bu, köleliği ve zenci ticâretini haklı çıkarmak demekdir! (C'est la justification de l'esclavage et de la traite des nègres!)

“Jules Ferry: Şâyed pek muhterem Maigne Bey haklıysa, şâyed İnsan Hakları Beyânnâmesi Hattıüstüvâ Afrika’sının Siyâhîleri için yazıldıysa, hangi hakla onlara mübâdeleyi, ticâreti empoze edeceksiniz? Sizi çağırmıyorlar ya! (Si l'honorable M. Maigne a raison, si la déclaration des droits de l'homme a été écrite pour les noirs de l'Afrique équatoriale, alors de quel droit allez-vous leur imposer les échanges, les trafics? Ils ne vous appellent pas!)

“Raoul Duval: Biz onlara bunları empoze etmek istemiyoruz! Bunları empoze eden sizsiniz! (Nous ne voulons pas les leur imposer! C'est vous qui les leur imposez!)

“Jules Maigne: Teklîf etmek ile empoze etmek çok farklı şeylerdir! (Proposer et imposer sont choses fort différentes!)

“Georges Périn: Herhâlde zorla mübâdele yapılmaz! (Vous ne pouvez pas cependant faire des échanges forcés!)

“Jules Ferry: Tekrâr ediyorum ki üstün ırkların aşağı ırklar üzerinde bir hakları vardır, çünki onlara karşı bir vazîfeleri vardır. Bu vazîfe, onları medenîleştirmekdir! (Je répète qu'il y a pour les races supérieures un droit, parce qu'il y a un devoir pour elles. Elles ont le devoir de civiliser les races inférieures...)

“Joseph Fabre: Bu kadarı da fazla! 1789 ve 1848 Umdelerinin ilgâsı gibi bir netîceye varıyorsunuz! (C'est excessif! Vous aboutissez ainsi à l'abdication des principes de 1789 et de 1848...) […]