Yahûdilik-Masonluk münâsebeti (51)
Tanah ve Yahûdi Şerîati, İsrâil’de bütün hayâta hâkim
“Kooperatif
köylerindeki öncüler (les pionniers),
idealizmlerinin bir kısmını Tanah’ın ahlâkî ve ictimâî umdelerinden
alıyorlardı. Bilâhare bütün memleket, sistemli bir şekilde aynı têsîre mârûz
kalmıştır.
“Tanah
tahsîli, ilk ve orta dereceli mekteb programlarının %30’unu teşkîl etmektedir.
Bu tahsîlin en yüksek derecesi de, İbrânî Üniversitesi Yahûdi Tedkîkleri
Şûbesidir. ‘Kitablar Kitabı’, târihî, dînî, lisânî, ictimâî her cephesiyle
tedkîk edilmektedir. Mekteblerdeki tahsîle ilâveten, bir de, 20 bin kişinin âzâ
olduğu Tanah tedkîki mahfilleri (Cercles
d’études bibliques) bulunmaktadır. Kezâ, Tanah Araştırmaları Cem’iyeti,
Tanah hakkında muntazaman konferanslar ve müsâbakalar tertîb etmektedir.
Radyoda da her gün Tanah kırâat edilmektedir. Sokakların isimleri Tanah’tan
seçilmekte ve paranın, pulların, posta damgasının üzerinde de yine ona yer
verilmektedir.
“Yeni
kurulan köylere eski isimler konmakta, hattâ kuruluş sâhaları da buna göre
seçilmektedir.
“Arkeolojik
kazıların sayısı pek fazladır. Bunlara, zâbit ve neferlerle hep berâber ordu da
iştirâk eder. (Geçenlerde bir arkeolojik araştırma esnâsında yaralanan
–arkeolojiye pek merâklı- General [Moşe] Dayan, bu husûsta bir istisnâ teşkîl
etmiyor.) Askerler, Tanah’da bahsi geçen harblerdeki sevkulceyşler üzerinde
dikkatle düşünüp bunlardan ilhâm almaktan pek hoşlanırlar. Günlük hayâtta,
Tanah’a vâkıf olmıyanlara câhil gözüyle bakılır. İdâreciler, tâlimatlarını
Tanah’dan cümlelerle süsleyip bunların tefsîrini yapmaktan husûsî bir zevk
alırlar.
“Tanah, her
Yahûdinin mürâcaat kaynağıdır”
“Tanah,
Mûsevîlik dînine bağlı olan veyâ olmıyan her Yahûdinin mürâcaat kaynağıdır. (Les non- religieux comme les religieux se
réfèreront à ses enseignements.)
“Hâkimlerde,
mêmurlarda, askerlerde eski an’anenin elzem kabûl ettiği vasıflar aranır.
Tanah, emirleri, nehiyleri veyâ misâlleriyle her fırsatta zikredilir. Meselâ
dînî bir fırkaya mensûb bir Meb’ûs, Kneset’e, ücretlerin tam zamânında
ödenmesine dâir bir kânûn lâyihası vermişti; çünki Kitab’da (Levililer:
XIX/13): ‘Gündelikcinin ücretini bütün gece sabaha kadar yanında
alıkoymıyacaksın!’ diye yazılıdır… (Meir Tamari’den naklen)” (Yahûdi Millet
Meclisi Kneset’in 120 Âzâdan müteşekkil olması da Tanah’a istinâd eder.)
“İsrâil’de,
Mûsevîlik, fiilen devlet dînidir”
“Dîndâr
Yahûdilerin nazarında, Mûsâ’ya gelen Vahiy, cihânşümûldür; binâenaleyh
hükümleri her devir, mahal, ahvâl ve şerâitte tatbîk edilmelidir. Kezâ,
Tevrât’tan istinbât edilen Ahkâm, ictimâî hayâtla alâkalı her mes’elenin Yahûdi
Şerîatine muvâfık olmasını têmîn etmelidir. Şerîat, uhrevî veyâ cismânî her mes’eleye
tatbîk edilmelidir. Dîğer taraftan, Dînin amelî hükümleri, cem’iyet hayâtında
inzibâtı têmîn etmiye de yararlar.”
“İsrâil
Devleti laikdir. Orada Mûsevîlik, fiilen Devlet dîni olmakla berâber, İsrâil,
teokratik bir Devlet değildir, çünki hahamlar tarafından idâre edilmez. (L’État d’Israël est laïque. Bien que la religion
juive y soit en fait religion d’État. Ce n’est pas un État théocratique,
gouverné par une prêtrise.) […]
“Mâmâfih,
laik olsa da, Devlet, Mûsevîliğin bir kısım kâidelerine hem riâyet etmekte, hem
de vatandaşları onlara riâyetle mükellef tutmakta, buna mukâbil, -Müslüman veyâ
Hıristiyan- dîğer dînlere tam bir hürriyet tanımaktadır. (État laïque, il observe toutefois et fait observer aux citoyens un certain
nombre de règles de la religion juive, tout en assurant la liberté totale aux
autres religions, musulmane ou chrétiennes.)
“Böylece
Memleketin bütün hayâtı dînî kâideler tarafından tanzîm edilmektedir. (Toute la vie du pays est ainsi conditionnée
par des règles religieuses.) […]
“Gurbet (Diaspora) Yahûdilerinin mühim bir kısmı,
bilhassa nüfûzlu kesimi de İsrâil’de Şeriâte uyulması tarafdârıdır. Kendileri
Şerîate uymıyanlar dahi, İsrâil Devleti'nin’ Şerîate uymasını elzem görüyor.”
“Şu husûsa
da işâret etmeden geçmiyelim: Devletin her işinin, vatandaşların Şerîate
uymalarını mümkün kılacak şekilde ayarlanmış olduğu İsrâil’de, İngiltere veyâ
Amerika’da mevcûd hâlleriyle liberal Yahûdi hareketleri kabûl görmemektedir. (À signaler que les mouvements judaïques
libéraux, tels qu’ils existent en Angleterre ou aux USA ne sont pas acceptés en
Israël, où toutes les règles de l’État permettent l’observance de la religion
strictement traditionnelle.)” (Waelès 1969: 20-27’den seçmeler)
“Yahûdi
Şerîati, bu halkın şuûruna, bütün derinliğiyle kök salmıştır. Hahamlar, asırlar
boyunca, dîndaşlarına, Mukaddes Metinler ile Şer’î Ahkâmı tâlim ettiler. Şimdi
hâkime de haham gibi hürmet edilmekte ve iğfâl edilemez gözüyle bakılmaktadır.
Hâkimler, Devlet bünyesinde pek mühim bir mevkii hâizdirler.” (Waelès 1969: 76)
“Bugün
İsrâil’de İngiliz hukûkunun da têsîri bulunmakla berâber, Yahûdi
hukûkşinâsları, kendi hukûk sistemlerine değil, onlarınkine mukallid gözüyle
bakabilirler; çünki İngiliz hukûk sistemi, Tanah’ın derin têsîri sebebiyle,
Yahûdi hukûk sistemiyle aynı temellere istinâd etmektedir.” (Waelès 1969: 78)
“Evlenmemiş
bir çiftin çocuğunun meşrû olup olmadığına karâr verecek bir mahkeme, onun
meşrû olduğuna hükmedecekdir; çünki Yahûdi Şerîatinde, evlilik dışı doğan çocuk
piç değildir…” (Waelès 1969: 80)
Sosyalizmin ilhâm
kaynağı da Tanah
“İsrâil’de
sendikacılık, (Herzl ve Rusya’dan gelen muhâcirlerin têsîriyle) Sosyalizm ve
Kolektivizmin damgasını taşımaktadır.” (Waelès 1969: 85)
1920’de
têsîs edilmiş olan (Marksist temâyüllü) “Histadrut’a (Umûm Emekciler
Konfederasyonu), faâl nüfûsun %90’ı âzâ bulunmaktadır.” Yine Komünizmden mülhem
(husûsî mülkiyet ve ücret sistemi bulunmıyan ve evlilik müessesesinin de pek
îtibârda olmadığı) “Kibutzlar (kooperatif köyleri), köy nüfûsunun %26’sını
ihtivâ etmektedir. Köylü nüfûsun %40’ı ise, onlara mümâsil, fakat küçük arâzî
sâhiblerinden müteşekkil ‘Moşavim’de yaşamaktadır.” (Waelès 1969: 86, 89)
“Mêmurların
büyük bir kısmı, Sosyalist Siyonisttir. […] İdârenin bilhassa üst kademelerinde
bulunanlara göre, […] İsrâil Devleti’nin ideali, sırf Tanah’ın tâlimâtına
müstenid Sosyalist bir cem’iyet têsîs etmek olmalı ve bu husûsta dîğer
milletlere de nümûne-i imtisâl teşkîl etmelidir.” (Waelès 1969: 99)
İki bin senedir tavsamıyan en büyük
Millî Gâye: Nil’den Fırat’a kadar uzanacak ve Cihân Hâkimiyetinin kalbgâhı
olacak bir İsrâil Devleti
“Tanah
sâyesinde, Yahûdiler, ayrıca, Arz-ı Mev’ûd’a karşı hasretlerini de capcanlı
muhâfaza ettiler ve İsrâil Devleti’nin doğmasıyle netîcelenen Filistin’e dönüş
hareketi, kaynağını, yine Tanah’da buldu. (En
outre, par la Bible, les Juifs ont gardé vivace la nostalgie de la Terre
promise et c’est de la Bible que jaillirent les sources du Retour, prélude du
rétablissement de l’État d’Israël.)
“İsrâil
Devleti’nin müessisleri bu husûsa işâret etmişlerdir. Nitekim, İstiklâl
Beyânnâmesi’nde şöyle denilmektedir: ‘İsrâil Devleti, aynen İsrâil Nebîleri
tarafından ortaya konduğu şekilde, hürriyet, adâlet ve sulh umdelerine istinâd
edecekdir.’ ” (Waelès 1969: 21)
“Tanah der
ki:
- ‘Ve
şimdi, ey İsrâil, sana öğretmekte olduğum kânûnları ve hükümleri yapmak için
dinle; tâ ki yaşıyasınız, içeri giresiniz ve atalarınızın Allâh’ı Rabb’in size
vereceği diyârı mülk edinesiniz!’ (Tesniye IV/1)
- ‘İşte
diyârı önünüze koydum; girin ve Rabb’in, atalarınıza, İbrâhim’e, İshâk’a ve
Yâkub’a kendilerine ve kendilerinden sonra onların zürriyetine vermek için and
ettiği diyârı kendinize mülk edinin!’ (Tesniye I/8)
- ‘O gün
Rab, Abram’la ahdedip dedi: Mısır ırmağından (Nil) büyük ırmağa, Fırat ırmağına
kadar bu diyârı senin zürriyetine verdim!’ (Tekvîn XV/18)
(Yesevîzâde Alparslan Yasa, Kur’ânî
Milliyet Telakkîsi ve Irkçılık Sapması, Ankara: Kurtuba Yl., Aralık 2015,s.
452)
“Mesîhî İsrâil”: Adım adım “Nil’den Fırat’a kadar”… Fakat hepsi
bu kadar da değil: O, “Mesîhî Cihân Hâkimiyeti”nin kalbgâhı olacak…
Bize gelince: Asırlık uykumuza devâm
edelim! Artık Mahşer’de uyanırız! Pek acı bir uyanışla!
“Tanah
şöyle der:
‘Ve onları tutun ve yapın; çünki milletlerin gözünde o sizin hikmetiniz ve anlayışınızdır; onlar, bütün bu kânûnları işiterek: ‘Bu büyük millet tek hikmetli ve anlayışlı millettir’ diyecekler.’ (Tesniye IV/6)” (Waelès 1969: 16, 23, 31, 52) (Raoul Waelès, Israël, Pâris: Librairie Générale de Droit et de Jurisprudence R. Pichon et R. Durand-Auzias, coll. “Comment ils sont gouvernés”, 1969. Waelès’in metnini ilk def’a Yahûdilik ve Dönmeler kitabımızda -1989: 421/425- neşretmiştik.) (Tanah’ın, yânî Yahûdi Kitâb-ı Mukaddes’inin Yahûdi Milletinin tamâmı üzerinde nasıl derin bir têsîre sâhib olduğu husûsunda, ayrıca, rahmetli Roger Garaudy’nin Siyonizm Dosyası’na –Müt. Nezih Uzel, İstanbul: Pınar Yl., 1983- mürâcaat edilebilir. Hâssaten ss. 30-34, 92-101, 144…)