Dolar (USD)
35.18
Euro (EUR)
36.53
Gram Altın
2966.40
BIST 100
9724.5
02:17 İMSAK'A
KALAN SÜRE
18 Ağustos 2024

Yahûdilik-Masonluk münâsebeti (34)

1_6b4f30762368175d44a58baa53aeb355.jpg

(https://www.gldf.org/culture-et-patrimoine/franc-macons-celebres-de-la-gldf.html; 14.6.2024)

Fransa Büyük Locası’nın İnternet Sitesinde, 33 Dereceli Farmason, “Fransa Yüksek Şûrâsı’nın Pek Kudretli Hâkim Büyük Âmir Üstâd-ı Âzamı”, Siyonist Emperyalizminin liderlerinden Adolphe Crémieux…

***

‘Masonluk, siyâsetle değil, yüksek siyâsetle uğraşır!’

Crémieux, siyâsî hayâttaki mücâdelelerine muvâzî olarak, Mason Mâbedlerinde de çok faâl oldu. (Localarda kendisi gibi faâl bir başka şahsıyet, yine Alliance’ın müessislerinden, -yukarıda ismini zikretmiş olduğumuz- Hahambaşı Aristide Astruc idi.) Muhakkak ki siyâsî faâliyetlerinde de, muhtelif memleketlerde kavimdaşları için müdâhalede bulunurken de, Siyonizm için çalışırken de zirvesini işgâl ettiği bütün bir Masonluk Câmiası hep onun arkasındaydı.

1848 İhtilâlinden sonra Cumhûriyetci olan ve devrin başlıca siyâsî liderlerinden Léon Gambetta’ya (ki o da, kendisi gibi, Masonluktan “feyz almıştı”) siyâsî rehberlik yapan Crémieux’nün şu sözü, Masonlukta, “Mâbedlerde siyâset yapmamak” umdesinden ne anlamak lâzım geldiğine dâir bir anahtar mesâbesindedir:

“Doğrudur: Masonluk, siyâsetle değil, yüksek siyâsetle uğraşır! (La maçonnerie n’a pas, il est vrai, pour objet la politique mais la haute politique!)” (Samuël Tomei, “Adolphe Crémieux -1796/1880-, juif, franc-maçon, humaniste”, -Mason mecmûası La Chaîne d’union, 2010/1, No 51, pp. 42-51; https://www.cairn.info/revue-la-chaine-d-union-2010-1-page-42.htm; 12.4.2024; ayrıca, La Grande Loge de France’ın sitesi, “Francs-Maçons célèbres de la Grande Loge de France”; https://www.gldf.org/culture-et-patrimoine/franc-macons-celebres-de-la-gldf.html; 18.4.2024)

2_d3f58452a01918c23f9c3408e79381f8.jpg

(Jean-Philippe Schreiber, “Les élites politiques juives et la franc-maçonnerie dans la France du XIXe siècle”, Archives Juives, 2010-2: 43/58-69; https://www.cairn.info/revue-archives-juives1-2010-2-page-58.htm; 26.6.2024)

Farmasonluğun zirvesindeki Siyonist (Adolphe Crémieux) hakkında istifâde ettiğimiz –Yahûdi Arşivi isimli mecmûada neşredilmiş- mühim bir makâle: “19. Asır Fransa’sında Yahûdi Siyâsî Elitleri ve Farmasonluk”… Makâlede münderic üstteki resim, Crémieux, alttaki ise Brüksel Hahambaşısı Elie Aristide Astruc’dür…

***

Hahambaşı Elie Aristide Astruc

Yukarıda, Türkiye’deki hahambaşıların tamâmının Bene Beritli olması vâkıasından yola çıkarak bütün hahambaşıların Bene Berit Masonu olduklarına dâir bir kanâate vardığımızı ifâde etmiş, ayrıca Yahûdi-Mason neşriyâtında, iki hahambaşının da Cihânşümûl Masonluğun güzîdeleri arasında zikredildiğini belirtmiştik. Bunlardan biri, 1843-1866 senelerinin Lüksemburg Hahambaşısı Samuel Hirsch (Samüel Hirş), dîğeri de, Sefarad Hahamı, 1866-1879 senelerinin Belçika Hahambaşısı (Eylûl 1879’daki istîfâ sonrasında da Belçika Fahrî Hahambaşısı) ve 1887-1891 senelerinin Bayonne Hahambaşısı Élie Aristide Astruc (Eli Aristid Astrük; Bordo, 12.12.1831 - Brüksel, 23.2.1905) idi.

Jean-Philippe Schreiber’in Yahûdi Arşivi’nde neşredilmiş iki makâlesinden, onun, 1862’de, “La Renaissance par les Émules d’Hiram (Hiram Emsâlleriyle Yeniden Doğuş)” Locası’nda tekrîs edilmiş olduğunu öğreniyoruz. (Jean-Philippe Schreiber, “Paris-Bruxelles: la polémique suscitée par l’Histoire abrégée des Juifs [et de leurs croyances] d’Élie Aristide Astruc -1870- / Astruc’ün Yahûdilerin [ve İnanclarının] Mücmel Târihi’nin Pâris ve Brüksel’de Yol Açtığı Kalem Kavgası”, Archives Juives, 2007-2: 40/43-64; https://www.cairn.info/revue-archives-juives1-2007-2-page-43.htm; 4.7.2024. Jean-Philippe Schreiber, “Les élites politiques juives et la franc-maçonnerie dans la France du XIXe siècle / 19. Asır Fransa’sında Yahûdi Siyâsî Elitleri ve Farmasonluk”, Archives Juives, 2010-2: 43/58-69; https://www.cairn.info/revue-archives-juives1-2010-2-page-58.htm; 26.6.2024.)

Lien d’Israël ve –Araştırmamızın 5. Fasl’ında Yahûdilik-Masonluk münâsebeti hakkındaki bir makâlesinden geniş pasajlar iktibâs ettiğimiz- La Vérité Israélite mecmûalarının muharrirlerinden ve Histoire abrégée des Juifs et de leurs croyances (1869), Entretiens sur le judaïsme, son dogme et sa morale –Sermons- (Yahûdilik, Nasları, Ahlâkı Hakkında Sohbetler –Vaazlar-) (1879) ve Origines et causes historiques de l’antisémitisme (Yahûdi Aleyhdârlığının Târihî Menşê ve Sebebleri) (1884) gibi şâyân-ı dikkat eserlerin müellifi olan Astruc, Belçika Hahambaşısı seçildiğinde, Belçika Merkezî Yahûdi Konsistuvarı’nın başında, yine bir Farmason olan Louis Lassen vardı ve o da, Astruc’ün modernist Yahûdilik anlayışını desteklemekteydi… (Schreiber 2007)

Masonî “Cihânşümûl Dîn” ve Siyonizm için bir “fikir laboratuvarı”: La Renaissance par les Émules d’Hiram Locası

Fransa Meşrik-ı Âzamı’na tâbi ve el’ân dahi (demek ki iki asırdır) Pâris’de faâliyette olan La Renaissance par les Émules d’Hiram Locası, 1822’de têsîs edilmiş (https://data.bnf.fr/fr/10542669/elie_aristide_astruc/; 4.7.2024) Les Émules d’Hiram Locası’nın, 1858’de, “Bâtınî feylesof” Luc-Pierre Riche-Gardon tarafından yeni bir rûh ve isimle canlandırılmasıyle teşkîl edilmişti. (Combes 2015) Bâtınîlik, Sensimonizm, Furiyerizm, Feminizm gibi cereyânların Farmasonlukla harman olduğu bu Locanın (veyâ, en azından, Laik Ahlâk nazariyecisi Marie-Alexandre Massol ve Catéchisme philosophique de la religion universelle/ Cihânşümûl Dînin Felsefî İlmihâli kitabının -1874- müellifi Charles Fauvety gibi bâzı müntesiblerinin) başlıca faâliyetinin, Farmasonluğun (“Mason Akâidinin İçyüzü” Faslında îzâh ettiğimiz vechiyle) Deizm, Panteizm, Materyalizm, Beşeriyetperestlik (Humanolâtrie; kendi tâbirleriyle Humanisme: Beşeriyetcilik –en yüce kıymet olarak kabûl edilen mücerred bir “Beşeriyet” mefhûmunu Allâh yerine ikâme eden telakkî-) gibi dünyevî (uhrevî hayâtı yok farzeden, beşerin saâdetini dünyâ hayâtına inhisâr ettiren) cereyânların bir halitası olan “Cihânşümûl (veyâ Âlemşümûl) Dîn (la Religion universelle)” anlayışını işlemek ve propaganda etmek olduğu, hem bu husûsta, hem de Siyonizm uğrunda bir “fikir laboratuvarı (un laboratoire d’idées)” vazîfesi gördüğü anlaşılıyor. (Müntesibleri arasında, Anarşist fikir adamları ve militanlar Elie ve Élisée Reclus kardeşler, Okültist Eliphas Lévi –Alphonse Louis Constant- gibi şahsıyetler de vardı. –Schreiber 2007-)

Kemalizmin Milletimize dayattığı “Laik Ahlâk”ın menbâı

La Renaissance par les Émules d’Hiram Locası hakkında istifâde ettiğimiz birkaç mêhazdan en mühimmi şudur:

André Combes, “Marie-Alexandre Massol -1805/1875-: du saint-simonisme à la morale indépendante (Massol: Sensimonizmden Müstakil Ahlâka)”, Chroniques d’histoire maçonnique, Éditeur: Grand Orient de France, 2015-1/75: 59-80 (https://www.cairn.info/revue-chroniques-d-histoire-maconnique-2015-1-page-59.htm; 9.7.2024).

Combes’un bu makâlesine başlık olan ve Massol’un müdâfaa ettiği “la morale indépendante”, yânî harfiyen tercümeyle, “Müstakil Ahlâk”, her çeşid ilâhî-dinî endîşeden âzâde ahlâk, dîğer tâbirle Laik, Dünyevî Ahlâk demekdir, ki Masonlukta esâs olan ahlâk telakkîsidir…

Bizde, “Ebedî Şef” devrinde, Farmason ve muhtemelen Sabataî Necmeddin Sadak tarafından têlîf edilmiş ve sâhasında tek lise ders kitabı olarak okutulan Sosyoloji’de, uzun uzun îzâhlarla, körpe dimâğlara bu ahlâk telakkîsi telkîn ediliyordu…