Dolar (USD)
34.06
Euro (EUR)
38.09
Gram Altın
2827.30
BIST 100
9864.24
02:17 İMSAK'A
KALAN SÜRE


​Yahûdîlik-Masonluk münâsebeti (13)

1_6a4cfb3267e1f72a86bbb8d4f54b5238.jpg

(Les Documents maçonniques, février 1942, No 5 et p. 21)

2. Cihân Harbinde, kısmen Almanya’nın işgâli altındaki Fransa’da, Mareşal Pétain İktidârı, Fransa’nın başına gelen felâketlerden, geniş mikyâsda, Farmasonluk ve Siyonist Emperyalizmini mes’ûl tutmuş, bu değerlendirmenin bir netîcesi olarak, Farmason Arşivlerinin ele geçirilebilenlerini (ki büyük kısmı kaçırılmıştı) müsâdere etmiş, bunların başına mütehassıs bir hey’et (ki pek kıymetli Araştırmacı-Yazar Henry Coston da onlardan biriydi) tâyîn etmiş, tedkîk edilen vesîkalara müstenid bir hayli neşriyât yapılmıştı. Bunlardan biri de, yukarıda Şubat 1942 târihli 5. Sayısı görülen –Pâris’de münteşir- aylık Les Documents maçonniques mecmûasıdır. (Neşriyât Müdürü: Bernard Faÿ, Yazı İşleri Reîsleri: Robert Vallery-Radot ve –Masonluğu terk etmiş- Jean Marquès-Rivière, Umûmî Kâtib: J. De Boistel…) Mezkûr mecmûanın 21. sayfasında, (1943 senesinde, Yahûdilere Dâir Mes’eleler ile Kavmî-Irkî Mes’eleri Tedkîk Enstitüsü’nde -Institut d’étude des questions juives et ethno-raciales-“Yahûdi isim bilgisi” dersleri veren, Yahûdi İsimlerinin Menşêleri ve Repetuarı (Répertoire et filiation des noms juifs) ünvânlı neşredilememiş bir eserin müellifi olan -https://fr.wikipedia.org/wiki/Armand_Bernardini; 8.7.2024-) Armand Bernardini (Neuilly-sur-Seine, 7.5.1895 – Belçika, Uccle, 18.8.1972) tarafından têlîf edilmiş “Farmasonlukta Yahûdi Remizciliği” başlıklı şâyân-ı dikkat makâlede, mukâyeseli bir çalışmayle, Mason remizciliğinin esâsını Yahûdi remizciliğinin teşkîl êttiği îzâh ediliyor. Bu meyânda, Fikrî Masonluğun menşêindeki isimlerden biri olan Elias Ashmole de bahis mevzûu ediliyor. Müellifin îzâhatına nazaran, (“Simyâger” ve “1646’da tekrîs edilip târihe geçmiş ilk Farmasonlardan biri olan” --https://fr.wikipedia.org/wiki/Elias_Ashmole; 8.4.2024-) Elias Ashmole (Lichfield, 23.5.1617 – Lambeth, 16.5.1692), Yahûdi asıllı bir şahsıyettir ve bunun âşikâr delîli de, İbrânîcede “Sünnetli Adam” mânâsına gelen soy ismidir:

“Farmasonluğun vesîkalara müstenid resmî târihinin 1717’den evvelki izini sürmek pek müşkildir. Zâten, gizli bir hareketin mâzîsinin kolayca gün ışığına çıkarılabilmesi tuhaf olurdu! Efsânevî olduğu belli, tabîatiyle birbiriyle mütenâkız bir sürü rivâyete îtibâr edilemezse de, sübût etmiş birkaç vâkıayı nazar-ı dikkate almaktan da ictinâb etmemek lâzımdır. Bu cümleden olarak, Rozkruva, Farmason ve 1646’da Süleyman Evi’nin Müessisi Elias Ashmole’ün –Stuartların tarafdârı olduğu iddiâsına rağmen- bir Yahûdi olduğu kabûl edilmelidir. Yahûdiler ve Farmasonluk ünvânlı bir eserin müellifi olan M. De La Rive, bu tesbîtte bulunmaktan çekinmiyordu. Biz de onunla aynı fikirdeyiz; lâkin öz isminin Elias olmasından dolayı değil, (çünki, mâlûm olduğu vechiyle, Protestanlar, çocuklarına evleviyetle Tevrâtî isimler koyarlar) soy isminin açıkça İbrânîce olmasını ve buna göre ‘Ash’ın (adam), ‘mole’ün (sünnetli) (‘Ashmole’ = ‘Sünnetli Adam’) mânâsına geldiğini dikkate alarak… Kaldı ki, bu adamın babası, Yahûdilerin nâdiren icrâ ettikleri bedenî bir meslek olan dericilikle [saraclıkla, eyer îmâlât ve ticâretiyle] iştigâl ediyordu. Ayrıca, küçük rütbeli bir zâbit olan Elias Ashmole, bir İbrânîce ve Talmud mütehassısı idi.”

Bernardini, müteâkiben, “Judah Temple” (Judah Leon Templo)’dan bahsediyor; ki, Farmason Yahûdi müelliflerden naklen biz de onu aşağıda bahis mevzûu edeceğiz…

***

“Teürji” ve Panteizm

“Martinezci Localar, mistik temâyüllü, Masonluğun dîğer kolları ise Rasyonalist idiler. Bu vâkıa şu şekilde yorumlanabilir: Gizli cem’iyetler, Yahûdi Zihniyetinin iki cephesini temsîl etmişlerdir: Pratik Rasyonalizm ve Panteizm… Tek İlâha inancın metafizik yansıması olan bu Panteizm, bâzan, nihâyette Kabbalacı ‘teürji’ye ulaşır. [Théurgie: Gayb âleminin varlıklarıyle irtibât kurmak iddiâsındaki sihirbâzlık…] Yahûdi Zihniyetinin bu Rasyonalist ve Panteist temâyüllerinin nasıl mutâbakata vardıkları kolayca isbât edilebilir: Yânî Cazotte, Cagliostro, Martinez, Saint-Martin, Comte de Saint-Germain’in, Ansiklopedistler ve Jakobinlerle nasıl ittifâk hâlinde oldukları ve aralarındaki tezâdda rağmen, ne sûretle, müştereken, Hıristiyanlığın zayıflatılması gibi bir netîceye vâsıl oldukları…

“Şu var ki bu isbât da, yine sâdece şu vâkıanın tesbîtine yarar: Yahûdiler, bu gizli cem’iyetlerin doktrinleri kendi doktrinleriyle uyuştuğu için onların esâslı ajanları olmuş olabilirler, lâkin o cem’iyetlerin müessisleri değildirler… Martinez de Pasqualis’in vazıyeti, nev’i şahsına münhasır bir hâldir ve unutmamak lâzımdır ki, o, kendi Localarına vücûd vermeden evvel, Rozkruva (Rose-Croix) İlüminizminin sırlarına âgâh (initié) ettirilmiş bulunuyordu.” (Bernard Lazare, L’Antisémitisme, son histoire et ses causes, Paris: Éd. Documents et Témoignages, 1969, pp. 166-167)

Martinizm: “İlâhlaşma yolu”

Masonluk sînesinde Bâtınî Martinizm ekolünün müessisi olan Martinez de Pasqualis hakkında, Üstâd-ı Âzam Orhan Hançerlioğlu’nun Felsefe Ansiklopedisi’nde (İstanbul: Remzi Kitabevi, 1978, c. 4) şu mâlûmât mündericdir:

“Martinizm: Bütün kiliseleri [yânî dînleri] birleştirmek isteyen bir Hıristiyan [?] tarîkati. Portekizli bir Yahudi çocuğu olan Martinez de Pasqualis (1715-1779) tarafından kurulmuştur. Ünlü Saint-Martin de bu düşünürün öğrencisidir. Öğretisinin temel yapısı, doğatanrıcılıktır [Panteizm].”

Bu son husûsu, Mason müellif Naudon da têyîd eder:

“Martinès, bir nevi mistik Panteizm tarafdârıydı.” (Paul Naudon, La Franc-Maçonnerie, Paris: PUF / Que Sais-je?, No 1064, 1971, 4. éd., p. 108)

Masoniyâtçı Prof. Daniel Ligou’nun îzâhatı dana vâzıhtır:

Martinez de Pasqualis ve Claude de Saint-Martin (kezâ, bunların günümüze kadar devâm eden tâkîbcileri), “Masonluğu, insanın, kendi kendini aşıp Allâh seviyesine çıkmasını veyâ herhangi bir mutavassıt olmaksızın, O’nunla münâsebete geçmesini têmîn eden vâsıta olarak görüyorlardı”. (Ligou 1977: 13)

Masonluğun Bâtınî cephesini temsîl eden bir başka cereyân: Mısır Riti

Masonluğun Bâtınî cephesine ağırlık veren bir başka cereyân da, “Mısır Riti”dir. Bu Rit, kendini “Comte de Cagliostro” olarak tanıtan Palermolu Yahûdi Joseph Balsamo’nun (2.6.1743 - 26.8.1795) eseridir. Balsamo, 12 Nisan 1777’de Londra’da, Fransız diliyle çalışan bir Locada tekrîs edilmiş, 1784’te Strazburg’ta “La Sagesse triomphante (Muzaffer Hikmet)” Locasını têsîs etmiş ve kökünün Kadîm Mısır’da olduğunu iddiâ ettiği (aslında hep Kabbala Bâtınîliğinden mülhem) “Mısır Riti”nin müessisi olmuştur. Sihirbâzlık ve kerâmet numaralarıyle aristokrat muhîtlerde nüfûz kazanmış, bu muhîtleri istismâr ederek büyük vurgunlar yaptıktan, birçok rezâletle Fransa’yı çalkalandırdıktan sonra, 1786’da Fransa’dan ihrâc edilmiş, nihâyet Papalığın bir hapishânesinde ölmüş, târihe emsâline nâdir rastlanır bir şarlatan olarak geçmiştir. (Balsamo hakkında başlıca mêhazımız: https://fr.wikipedia.org/wiki/Joseph_Balsamo; 11.4.2024)

2_ee0a1f81fc3f2408e1ca07e25cdd07c2.jpg

(https://fr.wikipedia.org/wiki/Joseph_Balsamo; 11.4.2024)

Mısır Ritinin müessisi, eşine ender rastlanır bir şarlatan: Joseph Balsamo, nâmıdîğer Cagliostro Kontu…

***

Bédarride Kardeşlerin Misraim Riti

Napoli’de, Balsamo’dan patent alarak “Mısır Riti”yle faâliyet gösteren bir Masonluğun teessüs ettiği ve oradan da Bédarride Kardeşlerin “Misraim” ismiyle (ki İbrânîcede “Mısırlılar” kelimesinin mukabilidir) bu Masonluğu, –muhakkak ki kendi katkılarıyle berâber- Fransa’ya ithâl ettikleri tahmîn olunuyor. (https://fr.wikipedia.org/wiki/Rites_ma%C3%A7onniques_%C3%A9gyptiens; 11.4.2024)

Marc (4.2.1776 - Nisan 1846), Joseph (1787 - 1840) ve Michel (29.8.1778 - 9.2.1856) Bédarride Kardeşler, Provanslı Sefarad bir âileye mensûbdular. (Provans: Marsilya civârındaki mıntıka…) Sabataîlik vâsıtasıyle Kabbala Bâtınîliği ile ünsiyet peydâ etmişlerdi. Kardeşlerden Marc Bédarride, evvelâ, 1813’te, Napoli’de “La Figlia della Sapienza” Locası’nı, müteâkiben, kardeşleriyle berâber, 19 Mayıs 1815’te, Pâris’te, “Arc-en-ciel (Arcobaleno)” Locası’nı têsîs etmiştir. Misraim Riti, 1880’de, Giuseppe Garibaldi’nin öncülüğünde, Memphis Ritiyle birleşerek Eski ve İptidâî Mephis-Misraim Ritini teşkîl etti ve Memphis-Misraim Locaları, İtalya İhtilâlinin karârgâhları oldular. (Gérard Galtier, L’Écho des Carrières, No 67, 2012; https://acjp.fr/uploads/articles/d6cbe494cce9fe0392d385751de8f9c5.pdf; 10.4.2024) (https://en.wikipedia.org/wiki/Marc_B%C3%A9darride; 10.4.2024)

(https://fr.wikipedia.org/wiki/Rites_ma%C3%A7onniques_%C3%A9gyptiens; 11.4.2024)

DEVAM EDECEK