Yahûdîlik-Masonluk münâsebeti (11)
Siyonizm destekcisi olacak bir zihniyetle terbiye ediliyorlar
Bu sûretle, Ritüellerinde,
kendilerine, Yahûdilerin büyük, üstün bir millet olduğu dahi telkîn edilen bu
insanların Yahûdilik ve Yahûdi milleti karşısındaki hâletirûhiye ve tavırları
ne olabilir? Yahûdi milletinin en esâslı müttefîkleri ve onun –Üstâd Kürsüsünün
üstünde duran Kitâb-ı Mukaddes’e istinâd eden- Siyonizm idealinin en büyük
destekcileri olmak için lüzûmlu bütün vasıfları hâiz değiller mi?
En mühim ortak timsâller: “Menora” ve
“Magen David”
Nitekim bu aynîleşme o kadar ileri
gitmiştir ki İsrâil Devleti’nin ve Bene Berit Masonluğunun amblemi olan “Yedi
Kollu Şamdan (Menora)”, masonî celse
esnâsında Üstâd-ı Muhteremin Kürsüsü üzerinde durur… (Koray 1973: 70)
Solda, Maison de la
Culture Juive (Yahûdi Kültür Evi) sitesinden…
(https://maisondelaculturejuive.be/evenements/juif-et-franc-macon-similitudes-et-convergences-3/;
10.6.2024) Başlık: “Yahûdi ve Farmason – Benzerlikler, örtüşmeler”… Gönye ve
pergel de Yahûdi Yıldızını temsîl ediyor… Sağda, Martinist Masonluğun timsâli…
(https://fr.wikipedia.org/wiki/Martinisme#/media/Fichier:Martinism_red.svg; 10.6.2024)
***
Kezâ, İsrâil Bayrağında dalgalanan
Magen David veyâ Mühr-ü Süleyman:
“Aslı Kabbalaya dayanan altı köşeli
yıldız (Hexagramme, Mühr-ü Süleyman),
Masonluğun en mühim, en bâriz timsâllerinden biridir. La Symbolique maçonnique kitabının (Paris, 1948) müellifi J.
Boucher’nin îzâhatına nazaran, bu yıldız, Masonlukta, ferdin kendini unutarak,
Büyük Küll’de fenâ bulmasını ve onun hudûdsuz kudretine iştirâk etmesini temsîl
ediyor… İç içe geçmiş gönye ve pergel remzi de, bir bakıma, kapalı olan Mühr-ü
Süleyman’ın sonsuza açılmış hâlidir…” (Prof. Daniel Ligou’nun idâresi altında
hazırlanan Dictionnaire universel de la
franc-maçonnerie. Hommes illustres, pays, rites, symboles, Paris: Éditions
de Navarre, 1974: I/623, II/1188)
Ligou’nun bu son cümlesi hassaten
mühimdir: İç içe geçmiş gönye ve pergel dahi, Mühr-ü Süleyman’ı remzetmektedir…
Bu böyle olduğu içindir ki bâzı Yahûdi sitelerinde, Mühr-ü Süleyman ile gönye
ve pergeli üst üste gösteren tasvîrler görülmektedir. (Meselâ: https://maisondelaculturejuive.be/evenements/juif-et-franc-macon-similitudes-et-convergences-3/; 10.6.2024)
Dahası, Martinist Masonluk, kendine
“mühür” veyâ amblem olarak doğrudan doğruya Mühr-ü Süleyman’ı seçmiştir. (https://fr.wikipedia.org/wiki/Martinisme; 11.4.2024)
Ayrıca, bu yıldızın her bir kolu,
Sefirot Ağacı’na göre tanzîm edilmiş Mâbed’in belli başlı altı vazîfedârını
temsîl etmekte (Koray 1973: 68) ve bâzan (Mason müellif Jean-Pierre Bayard’ın Le Symbolisme maçonnique traditionnel
ünvânlı kitabının -1976, 540 p.- kapağında olduğu gibi), beş köşeli yıldız içindeki
(G) harfinin remzî mânâsı, bu altı köşeli yıldız ile ifâde edilmektedir…
Oldukça îtibârlı bir Mason müellif olan Jean-Pierre
Bayard’ın kitabının (Carqueiranne: Éditions du Prisme. 1976, 2e éd., 13,5x21
cm, 540 p.) kapağındaki başlıca Mason remizleri içinde (“her şeyi gören göz”
mânâsıyle) Yahûdi Yıldızı baş köşeyi işgâl ediyor… -Hiram Efsânesinden mülhem
duvarcılık remizleri dâhil- Mason remziyâtının kısm-ı âzamı, Yahûdi
kaynaklıdır…
***
“Masonluk, tabiî
olarak, Yahûdi dîn ve âlemine karşı ancak sempati besliyebilir”
Bizim bu yukarıdaki muhâkememiz o
kadar âşikârdır ki (Masonlar tarafından têsîs edilmiş) Belçika Hür Düşünce
Üniversitesi (Université libre de Bruxelles)’e mensûb, Masonluk ve Yahûdilik
mütehassısı iki Profesörün (Luc Nefontaine ve Jean-Philippe Schreiber), 2000
senesinde, Judaïsme et franc-maçonnerie,
histoire d’une fraternité (Yahûdilik ve Farmasonluk; Bir Kardeşliğin Hikâyesi)
başlığıyle piyasaya çıkan kitablarına (Paris: Éd. Albin Michel Spiritualités, 255
p.) hâkim olan şu tesbît bizi şaşırtmıyor:
“İnsanlar arasında ‘İttihâd Merkezi’
olma azmi kadar Süleyman Mâbedi nümûnesi üzerine kurulu remziyâtı veyâ
Ritüellerini dolduran İbrâniyât –hébraïsmes-
sebebiyle de, Masonluk, tabiî olarak, Yahûdi dîn ve âlemine karşı ancak sempati
besliyebilirdi.” (Arka kapak yazısından)
“Hiram Usta”yı
tebcîl, Hz. Süleyman’ı –bâzan- zemmediyorlar
Dîğer
taraftan, Masonların, yine Ritüellerinde, bir taraftan Hiram Usta’yı tebcîl
ederken, dîğer taraftan, yer yer, Süleyman Peygamber’i zemmetmekden
(îtikâdımızca Peygamber’e iftirâ etmekden) sakınmadıkları da göze batıyor:
“Fakat
bu kadar hakîmce fazîletli bir hükümdar olan ve Allah tarafından seçilmiş bir
kral bulunan Süleyman, Allah’ın sesine kulaklarını tıkadı ve bütün kâinatın
takdirini kazanan muhteşem yapılı bir mabed inşasına muvaffak olduğu için
kendisini arzda birinci kral görerek gururlandı. Allah’ın lûtfunu unuttu ve
eğlenceye daldı, hoş olduğu kadar tehlikeli de olan cinsin zevklerine kapıldı.
Hakikî Allah’ı terketti, Moloş putuna, Beyt-i Mukaddes mihrabından başka bir
yerde bulunması caiz olmayan buhurlar takdim etti…” (XIV. Derece Ritüelinden, DTM 1965: 87)
Duvarcılıkla ve inşâatla alâkalı remizleri de, isrâiliyât
kaynaklı
Remziyâtlarında,
bir hayli duvarcılıkla ve inşâatla alâkalı unsurlar varsa da, aslında, bunlar
da, doğrudan duvarcılık zanâatiyle, inşâatla, mîmârlıkla alâkalı değildir; hep
Hiram Usta ve Süleyman Mâbedi’nin inşâsı efsânesini hatırlatır ve onlara indî,
keyfî olarak yüklenmiş bâtınî mânâları remzederler.
Remziyâtları
isrâiliyât ile öylesine
iç içedir ki mâbedlerinin tanzîminde dahi bütünüyle Kabbalacı “Sefirot Ağacı”nı
esâs almışlardır. (Koray 1973: 57-69)
Kabbala
Bâtınîliğine nazaran, “Sefirot” (“Sefiralar”), “cihânşümûl bir enerjiden sudûr ettiği düşünülen yaratıcı
kudrettir (Le mot -hébreu- ‘Sephiroth’
désigne une puissance créatrice censée émaner d’une énergie universelle)”.
(https://fr.wikipedia.org/wiki/Sephiroth_(Kabbale)); 5.4.2024)
Yânî Masonların “Kâinâtın Ulu Mîmârı” tâbiriyle kasdettikleri mânâ: “Masonluğun yüce prensip olarak benimsediği, -her şeyi yaratan, yöneten, salt güclü, kişileştirilmiş Tanrı kavramından farklı- total güc olan Evrenin Ulu Mimarı”! (Işındağ 1977: 97)
DEVAM EDECEK