Tevbe-23 kulağımıza şunları fısıldıyor;
Kur'an okurken 'Ey mü'minler!...' hitabıyla başlayan bir ayet okuduğumda, o hitabın bana olduğu bilinciyle o hitabın hemen sağına parantez açar adımı yazarımu2026
Bu kez karşıma bambaşka bir ayet çıkmış oluru2026 O ayetin ilk ve tek muhatabı ben olduğum inancı güçlenir de güçleniru2026 Mesela şu ayette olduğu gibi;
" Ey müminler (Ey Feyzullah!), eğer babalarınız (babam Recep birışık) ve kardeşleriniz (kardeşlerimden Sadullah Birışıku2026) kafirliği, müminliğe tercih ediyorlarsa sakın onları dost, yandaş edinmeyiniz. Kimler böylelerini dost edinirlerse onlar zalimlerin ta kendileridirler."[1]
Bu şekilde okuduğumda ayetin bana özel söylendiğini tüm hücrelerimle hissederimu2026 Bu bilinçle harekete geçmeye çalışırımu2026
Yukarıda okuduğumuz ayette birinci dereceden akrabalardan baba ve kardeşe yer verilmişu2026 Ortada küfür bir amel var ; baba ve kardeş küfrü tercih ediyoru2026 Eğer böyle bir durum olursa ey Feyzullah! Onlarla hukukuna dikkat etmen gerekeceku2026
Dost ve yandaş olma durumu olursa ne olur? Neden başka ilişkiler değil de dost ve yandaş olmama tercih edilmişu2026 Mesela arkadaş olmayın de denebilirdi! Ya da onların inançlarının özenilmemesi gibi de denebilirdiu2026
Seçilen dost ve yandaş olmama uyarısında çok güzel bir önlem alma uyarısı varu2026 Siz kime dost olursanız gün gelir onun inançlarından etkilenirsinizu2026 Ona dost olmakla birlikte şu tehlikeleri de göze almışsınız demektir;
1- Ben bir Müslüman olarak senin inançlarını saygıyla karşılıyorum.
2- Senin inançların beni rahatsız etmediği için seninle dost kalmaya devam ediyorum.
3- Senin inançlarında bir bozukluk görmüyorum. Haliyle de düzeltmeye çalışmıyorum.
4- Sen hep bu inanç üzere kal.
İnsanın gününün büyük bir kısmı baba ve kardeşlerle geçeru2026 Onların bozuk inançlarından etkilenme olasılığı diğer akrabalardan daha fazla olduğundan olsa gerek-Allah'u alem- baba ve kardeş uyarısı yapılmış.
Allah'u Teala önce uyarı yapıyor, uyarının ihmali durumunda ise o kişinin artık zalimlerden olabileceği hatırlatılıyoru2026 Sanki bu ayeti kerime kişiyle karşılıklı konuşmuş gibi oluyoru2026
Uyarılan konu da sıradan bir konu değil;
"Kafirliği mü'minliğe tercihu2026"
İki ayrı din var karşımızda;
Kafirlik ve mü'minliku2026 Kan bağı olsa da din bağı yoku2026
Din bağı yoksa konu kapanmıştır ve araya kapkalın bir duvar örülmüştür.
Kan bağı ve din bağıu2026
Zalimlerden miyim değil miyim?
Bunu test etmem gerekiru2026 Bunun için de ailemden babam ve kardeşimin akidesine ve aramızdaki sosyal ilişkiye bakmam lazımu2026
Bu din sahibi niçin kişinin baba ve kardeşinin sosyal ilişkilerine dikkat etmesini ister? Sanırım cevabı şu;
'Çünkü bu dinin kimseye ihtiyacı olmadığı gibi kimseye minnet de etmezu2026'
Küfrü tercih eden babamız ya da kardeşimiz bile olsa onlara dost olduğumuz an Allah'ın dinine sahip çıkamamışız demektiru2026 Bu dinde samimi olup olmadığımızın test edildiği bir an buu2026 Nitekim bunu Nuh aleyhisselamın gemiyle karadan ayrıldığı an görmüştük. Allah o sahneyi bizlere şöyle bildiriyor;
"Nuh Rabbine dua edip dedi ki: "Ey Rabbim! Şüphesiz oğlum da ailemdendir. Senin vadin ise elbette haktır. Sen hakimler hakimisin."
" Allah buyurdu ki: Ey Nuh! O asla senin ailenden değildir. Çünkü onun yaptığı kötü bir iştir. O halde hakkında bilgin olmayan bir şeyi benden isteme! Ben sana cahillerden olmamanı tavsiye ederim."[2]
Allah'ın dinine 950 sene davet eden bir peygamber bile olsa din bağı kopmuşsa mesele kapanmıştıru2026 Allah bizlere bu büyük öğüdü veriyoru2026