Mu00fbnis Tunus
4u20137 Ocak 2013 tarihleri arasında Türkiye'de İslamu00ee kimlikleri ile maruf ve mümtaz bir grup dost ile birlikte Tunus ziyaretimiz gerçekleşti. Son iki yıldır İslam dünyasında esen diriliş ve direniş rüzgarını yerinde teneffüs ve tanıklık etmek için yola düştüku2026 Darbeler diyarından devrim iklimine yönelik bu seferimiz oldukça hareketli ve bereketli geçti.
Doğal güzelliklerin ve zenginliklerin göz kamaştırdığı bu nadide ülke, naif insanları ile hemen dikkat çekiyorduu2026 Yıllarca Türkiye'deki Kemalist devrimlerin daha katı uyarlaması ve uygulaması ile topluma nefes aldırmayan Burgiba ve bin Ali dikta rejimlerinden sonra yeni yeni toplum kendine geliyorduu2026 Tunus sadece nefes almakla kalmıyor, İslam coğrafyasına da diriltici bir soluk oluyorduu2026
Halk ayağa kalkınca, sokağa inince, sarayın ne kadar aciz kaldığı bir daha görülüyorduu2026 Tunus devrimi, sokağın saraya galebesiydiu2026 Buazizi ile başlayan kıvılcım birçok ülkede özgürlük ateşini tutuşturmuştuu2026
Halk "Arap Baharı" kavramı yerine "Servetü'l-Hürriyye ve'l-Kerame, (Özgürlük ve Onur Devrimi)" diyorduu2026
Evet, kibar insanlar eliyle "Kerim bir devrim" gerçekleşmiştiu2026 Gerçekten bizim zihnimizde devrim, militanlığa çağrışım yaparken, Tunus'ta mülayim devrimci bir toplumla karşılaştıku2026 Yine de umarım, devrim zamanla kendi çocuklarını yemeye yeltenmezu2026
Bu centilmen halkın onurlu direnişine, ordu da saygı duymuştuu2026 Devrim sürecinde General Raşid Ammar; halka ateş açmayı reddetmiştiu2026 Tunus'ta çok güçlü bir Frankofon kültür tesis edilmesine rağmen bu halkın, İslami tercihini doğru okumak lazımu2026 Hatta yapılan ilk seçimde Nahda'nın % 40'lık bir oranla seçimi kazanmasını hazmedemeyen diğer ideolojik çevreler bu durumu şöyle ifadelendirmişlerdir:
"İslamcılar devrimi çaldı."
Tüm olumsuzluklara rağmen devrimden önce en örgütlü yapılar Müslümanlara ait olduğu için sürece müdahil olmakta ve kontrol etmekte zorlanmadılaru2026 Ancak bu her şeyin yolunda gittiği anlamına gelmiyoru2026 Eski rejim kalıntısı medya, bürokrasi, sermaye hala güçlüu2026 Yıllarca cemaatleşme ve muhalefet zemininde hareket eden İslamcılar şimdi devletleşme ve iktidar sınavı veriyorlaru2026 Halkın beklentileri yüksek, tahammülü azalmış durumda; "sabır bizi öldürdü" diyorlaru2026 Nahda "zamana ihtiyacımız var", diyoru2026
Gannuşi: "Devrim devam ederken, artçı şoklar üzerine bina inşa edemezsiniz." diyerek zaman kazanmaya çalışıyoru2026
Fakat şu bir gerçek ki; bu devrim ile birlikte Müslüman halklar kendi güçlerini yeniden keşfettileru2026 Korku tünellerinden çıktılar, zillet gömleğini yırttılaru2026 Özgürlüklerin mümkün olduğunu gördüleru2026 Tunus'ta yılların diktatörünün 23 günde nasıl yerle bir edildiğine tüm dünya tanıklık ettiu2026 14 Ocak 2011'e kadar Tunus halkı despot devletin çizmeleri altında idi, bu tarihten sonra ceberut devlet ayakaltı olduu2026 Yeter ki mazlum halklar ayağa kalksınu2026
Tunus devrimi ulusal sınırlara takılı kalmadıu2026 Ümmet içinde bir ufuk ve umut olduu2026 Diktatörler içinse bir uyarı olduu2026 Fas kralı bu devrimden ders aldı, aşamalı da olsa özgürlüklerin önünü açmaya başladıu2026
Tunus'taki İslamu00ee yapılanmaların yıllarca illegal bir örgütlenme geleneğinden gelmelerine rağmen yeni sürece uyum sağlama ve politika üretmede zorlanmadıklarını gördüku2026 Ziyaret ettiğimiz Selefu00eeler (Islah Cephesi)'nin bile aktif olarak siyasallaşma ve toplumsallaşma konusunda ciddi mesafeler aldıklarına tanık olduku2026
"İnsan onuru korunmalıdır. İnsana bu onuru bahşeden Allah'a da itaat edilmelidir" diyorlardı.
İki noktaya vurgu yapıyorlardı:
1- Özgürlüklerin kökleşmesiu2026
2- Yolsuzlukların kökünün kurutulmasıu2026
Sığ, dar, katı, tahammülsüz bir algıdan öte ilkeli bir açılımdan, değer merkezli bir atılımdan yana görüş beyan ediyorlardıu2026 Anlaşılan o ki, Batı literatürü ile barışık bir Nahda'yı kontrol edecek Islah Cephesi bir artı olarak varlığını sürdürüyorduu2026
Ayrıca Hizbu't-Tahrir de, Tunus'ta kayda değer bir tabana sahip olarak, s,yasallaşma sürecinde aktif bir tutum içinde bulunuyorlar.
Hülasa, Tunus'taki İslamu00ee Hareket, dinamizmini koruyarak hayatın içinden yol almaya devam ediyoru2026 Farklılıklar, birlikte iş yapmaya engel değilu2026
Umarız ve dua ederiz ki, son yarım yüzyılda ümmetin Afganistan, İran ve Sudan devlet deneyimlerinde yaşadığımız hayal kırıklıklarını yeni süreçte Tunus, Mısır ve Libya'da yaşamayızu2026 Sadece İslam Ümmetine değil, ideolojilerin iflas ettiği tüm insanlığa yeni bir model sunma imkanı sağlaru2026
Sözü, Tunus Millu00ee Marşı'nın şu dizeleri ile bitirmek istiyorum:
"Bir gün halk isterse eğer,
Mutlaka karşılık verir kader.
Gecenin şafağı söker,
Ve prangalar parçalanır gider!"