Kitap molası-3
Yolun, yolcu üzerindeki etkisine dünya saatiyle bakıldığında, yorgunluk çıkıyor ortaya. Öyleyse diyoruz, bizi bu yolda bırakmayan, hırpalamayan, bize bu yolda ihanet etmeyen, dost olan bir şey bulunmalı. Buralı dursa da, buradan olsa da çekip çıkarmalı, başka hayatlara, başka tarihlere, başka alemlere taşımalıu2026 Hatırlatmalı. Sıklıkla imkan bulamadığım halde samimi bir kalple, okuduklarıma yer vermeye çalıştığım bu köşede, üç kitaptan bahsetmek istiyorum bugün sizlereu2026 Ramazan ayının ruhaniyetiyle bütünleşen, kalbimi kalabalıklardan alıp hüzünlü ama ihlaslı zamanlara taşıyan üç güzel eserdenu2026
Aşkın Şehidi-Ahmet Turgut Kitabın "Kapı Yayınları"ndan çıkan son baskısı 504 sayfa. Kerbela üçlemesinin bu ilk romanında, kırmızı fon üzerine altın harflerle yazılmış "Aşkın Şehidi"u2026 Arapça, Farsça ve Azeri Türkçesi'ne çevrilen kitap, dönemin tarihçesi ve şartlarını anlatmış giriş kısmında. Söz başında, Kevser Su00fbresi öncülüğünde yazılış öyküsüne yer verilmiş eserin. Ahmet Turgut, Efendimiz (s.a.v.)'in torunlarından ve onların aile efradından uzun duygu betimlemeleriyle bahsederken, hadiseleri, ayetler ışığında yorumlamayı tercih etmişu2026 Resul Torunu Hz. Hüseyin'in Mekke'ye gidişine, hane halkına rağmen sık sık kendisiyle yalnız kalışına ve tefekkür demlerine, Ku00fbfe'ye davet edilişine ve meşakkatli seyahatine devam ettiği sırada içsel yolculuğuna, son süreçte ailesi ile yaşadığı ağır eza ve imtihana duygulu cümlelerle yer verilmiş. Roman aynı zamanda, Hz. Ali ve aile efradıyla ilgili geniş bir bilgi çeşitliliği sunuyor. Tarihin en üzücü, düşündürücü ve akıl dondurucu sahnelerini anlatmasına rağmen kitapta öfke diliyle karşılaşmıyoruz. Hz. Hüseyin ve Utbe'nin arasında geçen münazaralar, Hz. Hüseyin'in canına Mekke'de kast eden kölenin ölüm aralığı ve son noktada Hz. Hüseyin'e elçi olarak gidip gelen Hürr'ün Hakk'ın safına geçme sırasında yaşadığı gel-gitlerle birlikte yanında durduğu saf etkileyiciu2026 Turgut, Aşkın Şehidi'nden sonra, Aşkın Secdesi ve Elçisini yazarak tamamlamış seriyi ve kitap sevdalılarına senelerdir üzeri kapatılan bir mevzuda tefekkür edip gözyaşı dökme fırsatı sunmuş. Ehli Beyt konusundaki ketum eksikliğimizi, latif yol işaretleri ile tamamlama yoluna gitmiş.
İbn Arabi'nin İzinde Hayal Denizi-Aydın Hız; 2018'de "Timaş Yayınları"ndan çıkan ve gri fon üzerine mavi-kırmızı izler bırakan kitap İbn Arabi'nin "İlahi Kudret, yarattığı şeylerde hayalden daha büyük bir şey var etmemiştir." sözüyle başlarken, adeta geniş bir düşünce alemine sürükleyeceğinin mesajını veriyor okuruna. Aydın Hız, evladıyla baş başa kalan hassas ve titiz bir tarihçinin yaşam öyküsüyle giriş yapıyor romanına. Şiirsel, sürükleyici betimlemelerle ilerleyen kitap, bir harita aracılığı ile İbn Arabi'nin çağına, felsefesine, dostlarına ve dolaştığı diyarlara taşıyor okuru; Ceziretü'l Hadra, Sebte, Tunus, İşbiliye, Kurtuba, Mağrip, İskenderiye, Palermo, Kudüs, Mekke, Bağdat, Musul, Konya, Halep, Sivas, Ahlat, Malatya, Şamu2026 Eser, annesini kaybeden bir çocuğun ve eşini kaybeden aşık bir beyin ruh çıkmazlarına yer verdiği kadar İbn Arabi döneminde yaşanan yüksek ve kucaklayıcı anlayış ve dar zihniyet üzerinde de duruyor. Sıklıkla İbn Arabi'nin söz ve sohbetlerinin paylaşıldığı kitapta kültür ve coğrafyaları analiz etme fırsatı buluyor, mevcut çağ ile eski zamanları mukayese imkanına kavuşuyorsunuz. Hayal Denizi'nde "kuş","harita" ve "rüya" dışında "ayna" imgesiyle de karşılaşıyorsunuzu2026 Bazen aşık bir baba kalbinin yasıyla hüzünleniyor, bazen bir çocuğun korku dolu bakışlarıyla buluşuyor, bazen kalbinizdeki Kudüs sızısının yerini hatırlıyor, küflü bir harita kokusunu genzinizde duyuyor, kalp renginizi tanıma çağrısına ram oluyor, Hallac-ı Mansur'dan, Selahattin Eyyubi'den, Sühreverdi'den, Süleyman Şah'tan bir izle karşılaşıyorsunuzu2026
Şeker Kırığı-Zeynep Sati Yalçın; Yazarın üçüncü kitabı olan Şeker Kırığı, İz Yayıncılık imzasıyla çıktı. Kitap 144 sayfa ve 19 öyküden oluşuyor. Buğulu, haki yeşil üzerine kalpten bir şeker bırakılmış kapak; sade, iddiasız fakat ince görselliği ile dikkat çekiyor. Arkada, haki yeşil-ahşap fon üzerinde "Zeynep Sati Yalçın'ın Şeker Kırığı'nda kırgınlığın, sadece kırgınlığın değil kırıklığın, kırılmışlığın öykülerini anlatıyor. Başkası olmayı deniyoruz okurken. Ama kendimizin dışına çıkamıyoruz. Büyük kahramana odaklanıyoruz. Ama aslında hikayenin gölgede kalan hakkında olduğunu fark ediyoruz." yazısı dikkat çekiyor. Zeynep Sati Yalçın'ın öykülerinde, son dönemin u2013hikaye üzerinde hakimiyet kuran ve tamamen iç monolog üzerine inşa edilen- hikayelerinden daha farklı bir tarz görüyorsunuz. O, insan psikolojisine ve iç sesine yöneldiği kadar öykü akışını sağlayan olaylara da yer vermeyi tercih ediyor. Kitabın ilk öyküsü olan "Sandık" bir kapının önünden bakıyor kaybettiklerine. Yitirişin çocuk ruhunda açtığı elsiz ayaksız ve kalabalık yaralar kalbin belleğine sinerken bir ömrün alınyazısı telakki ediliyor. "Eşikte Hayat" bir yokluğun ve her şeye rağmen yoklukla gelebilen huzurun dokunaklı varlığıyla buluştururken okuru, "Yük" ölünün ardından çekilen vicdan azabını konu ediyor. "Oh Olsun"da huzurevinden sessizce ayrılan ve bir günü kendi çılgınlığına ayıran kadının öfkesiyle yüzleşmesi var. Kitaba ismini veren "Şeker Kırığı" ise anne-kız nezdinde kuşak çatışmasına değiniyor. "Misafir" savaştan huzura sığınmaya çalışan ve huzuru ararken alışkın olunmayan bir yoklukla karşılaşan gerçeklik öyküsüu2026"Eltiler"de yazar, günümüz kadınının içsel yarışını sese, söze dökmüş. Kitabın beni en etkileyen öyküsü ise "Süku00fbta Açan Çiçekler"; İlim açlığı çeken, bilgiye zor şartlarda ulaşan herkesin içinden bir cümleyi çıkarıp kalbine saracağı hikayeu2026