Kılavuzun önüne geçmek küstahlıktır\u2026!
İnsanları karanlık bir dünyaya gönderipte karanlıkta bırakmamak için 124.000 peygamber gönderen Allah'u Teala insanlara çok büyük bir merhamette bulunmuşturu2026 Bazı insanlar/Yahudiler kendilerine gönderilen peygamberlerin çoğunu öldürmelerine rağmen Allah'u teala peygamber göndermeye devam etmiş ve artık bir daha peygamber göndermeme adına son peygamberini göndermiştiru2026
Kıyamete kadar bütün insanlar için her konuda örnek olacak şekilde bir hayat süren son peygamberimiz Allah tarafından yakın koruma altına alınmış ve kendisine ve anlattıklarına değer verilmesi adına da bazı uyarılarda bulunmuşturu2026
Allah resulünün gönderildiği döneme baktığımızda sadece edebiyatta zirve yapan toplulukları görmüyoruzu2026 Oldukça kaba bir karaktere sahip olanları da görüyoruzu2026 Gerek dinlerini öğrenmeleri adına gerekse sosyal ilişkilerde adaleti yakalamak adına olsa kendisinden çok güzel derslerin alınması için saygıya vurgu yapar Allah'u Teala;
"Ey iman edenler! Allah'ın ve Resulünün önüne geçmeyin. Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah işitendir, bilendir."[1]
Evetu2026
Kılavuz kabul ettiğin birinin önüne geçipte yol alamazsın;
"Ey iman edenler! Allah'ın ve Resulünün önüne geçmeyinu2026"
Bu önüne geçmekten ne anlamamız gerektiğini büyük müfessir İmam Taberi, tefsirinde şöyle izah eder;
"Ey, Allah'ın birliğine ve Muhammed'in peygamberliğine iman edenler, gerek dini gerek dünyevu00ee işlerinizde Allah'ın ve Resulünün hükümlerine başvuru00admadan önce karar vermeyin. Aksi takdirde Allah'ın ve Resulünün hükümlerine ters karar vermiş olabilirsiniz. Allah'ın ve Resulünün izin vermediği bir hususta herhangi bir söz söylemek veya bir iş yapmaktan çekinin ve Allahtan korkun. Zira Allah, söylediklerinizi çok iyi işiten ve yaptıklarınızı çok iyi bilendir.
Ayet-i kerimede, müminlerin, Allah'ın ve Resulünün önüne geçmemeleri emredilmektedir. Abdullah b. Abbas'a göre bu ifadeden makat, Allah'ın kitabına ve Resulullah'ın sünnetine muhalif olan bir şey söylememektir. Allah'ın kelamı yanında herhangi bir şey konuşmamaktır.
Mücahid'e göre ise, Allah'ın ve Resulünün önüne geçmemekten maksat, Allah Teala'nın bir mesele hakkında peygamberinin lisanıyla hüküm vermesinden önce fetva vermemektir.
Katade ise diyor ki: "Bir kısım insanlar, "Keşke benim hakkımda şöyle şöyle hükümler inse." "Keşke şunlar ve şunlar meşru olsa." diyorlardı. Allah te-ala bunu hoş görmedi, kendisinin ve peygamberinin önüne geçmelerini yasaklau00addı.
Peygamberin ve hükümlerin ciddiye alınması adına başka bir uyarı arkasından gelir;
"Ey iman edenler! Seslerinizi Peygamber'in sesinin üstüne yükseltmeyin. Birbirinize bağırdığınız gibi, Peygamber'e yüksek sesle bağırmayın; yoksa siz farkına varmadan amelleriniz boşa gidiverir."[2]
Kendince haklı olduğunu ispat etmeye çalışan insanlar muhataplarından daha yüksek sesle konuşarak psikolojik baskı yaparlaru2026 Bu herkes tarafından bilinen bir şeydiru2026 Bir insan sesini fazla yükselterek konuştuğunda o an ayıp etti der geçersinizu2026 Fakat sesi karşısında yükseltilen kişi Allah'ın resulü ise işte o zaman siz sesinizi dine karşı yükseltmiş olacağınızdan dolayı imanınız tehlikeye gireru2026
Kılavuz olarak kabul ettiğiniz kişiye akıl veremezsinizu2026!
Onu yargılayamazsınız..!
Onu eleştiremezsinizu2026!
Dinin ve peygamberin konumunun ne kadar yüce olduğu bilgisi verildikten sonra bu kez sesini peygamberin yanında kısanlar hakkında güzel bir müjdenin verilmesi Allah'ın ne kadar merhametli olduğunu gösteriru2026 Ki insanlar hataya düşmesinler;
"Allah'ın elçisinin huzurunda seslerini kısanlar, şüphesiz Allah'ın kalplerini takva ile imtihan ettiği kimselerdir. Onlara mağfiret ve büyük bir mükafat vardır."[3]
[1] Hucurat.1
[2] Hucurat.2
[3] Hucurat.3