Türkiye oyunlara servet harcadı!
Hollanda merkezli araştırma şirketi Newzoo'nun verilerinden yaptılan derlemeye göre, Türkiye'de 30,8 milyon kullanıcı, aktif olarak bilgisayar, konsol, akıllı telefon ve tabletleri üzerinden dijital oyun oynuyor. Rapora göre, Türk kullanıcıların bu yılın sonuna kadar 773,9 milyon doları oyunlar için harcayacağı ve bunun da ülkeyi dünya oyun pazarı sıralamasında 18. sırayayerleştireceği değerlendiriliyor.
Profillerine göre yapılan değerlendirmede ise ayda en az bir kez oyun oynayan kullanıcıların yüzde 44'ünün kadın olduğu anlaşılıyor. Hem kadınlar hem de erkeklerde mobil oyunların en çok oynandığı yaş aralığı ise 21-35.
Dünya bilgisayar oyun pazarı büyüyor
Raporun sonuçlarını değerlendiren Sosyal Medya ve Bilgi Teknolojileri Strateji Derneği Başkanı Abdullah Çiftçi, ülkeler bazında aktif oyun oynayanların sayısını aktardı.
- Çin'de 565 milyon
- ABD'de 160 milyon
- Rusya'da 71 milyon
- Almanya'da 37,2 milyon
- Fransa'da 31,6 milyon
Yaklaşık 7,5 milyarlık dünya nüfusunun 2,1 milyarının oyun oynadığına işaret eden Çiftçi, buna bağlı olarak dünya bilgisayar oyun pazarının da her geçen gün büyüdüğünün altını çizerek, "Dünya bilgisayar oyun pazarının ekonomik büyüklüğü 2017 yılı sonuna kadar 108 milyar 900 milyon dolar olacak." dedi.
Oyun süresinde 3'üncü, pazar büyüklüğünde 18'inci
Çiftçi, Türkiye'nin toplam oyun oynama süresi bakımından dünya sıralamasında ilk 3'te olmasına rağmen pazar büyüklüğünde 18'inci sırada yer almasında ise ülkenin genç nüfusunun etkili olduğunu vurguladı.
"Türkiye'de genç nüfusun çoğunlukta olması nedeniyle internet ile büyüyen genç sayısı diğer ülkelere göre daha fazla ama oyuncuların çoğu klasik, ücret ödemeden oynamayı seviyor. Ayrıca sanal oyun oynayan çocukların önemli bir kısmı da dar gelirli ailelere mensup. Avrupa ülkelerine göre milli gelirin düşük olması, oyun harcamalarına da yansıyor."
"Genişbant internet erişimi etkili oldu"
Abdullah Çiftçi, Türkiye'de 2012 yılında yaklaşık 450 milyon dolar olan pazar büyüklüğünün, bu yıl yaklaşık 774 milyon dolar olarak gerçekleşeceğini kaydetti.
Sanal oyunlara yapılan harcamaların hızla arttığını ifade eden Çiftçi, bunda Türkiye'nin 1 Nisan 2016'dan itibaren mobil oyunlar için gerekli olan genişbant internet erişimine geçmesinin de etkili olduğunu bildirdi. Çiftçi, genişbant internet erişim imkanına sahip hanelerin sayısının, 2017 Nisan itibarıyla yüzde 78,3'e ulaştığını da sözlerine ekledi.
"Üye/Üyeler suç teşkil edecek, yasal açıdan takip gerektirecek, yasaların ya da uluslararası anlaşmaların ihlali sonucunu doğuran ya da böyle durumları teşvik eden, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik ya da ahlaka aykırı, toplumca genel kabul görmüş kurallara aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde hiçbir İçeriği bu web sitesinin hiçbir sayfasında ya da subdomain olarak oluşturulan diğer sayfalarında paylaşamaz. Bu tür içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk münhasıran, içeriği gönderen Üye/Üyeler'e aittir. MİLAT GAZETESİ, Üye/Üyeler tarafından paylaşılan içerikler arasından uygun görmediklerini herhangi bir gerekçe belirtmeksizin kendi web sayfalarında yayınlamama veya yayından kaldırma hakkına sahiptir. Milat Gazetesi, başta yukarıda sayılan hususlar olmak üzere emredici kanun hükümlerine aykırılık gerekçesi ile her türlü adli makam tarafından başlatılan soruşturma kapsamında kendisinden Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 332.maddesi doğrultusunda istenilen Üye/Üyeler'e ait kişisel bilgileri paylaşabileceğini beyan eder. "
Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.