Dolar (USD)
34.64
Euro (EUR)
36.35
Gram Altın
2920.06
BIST 100
0
02:17 İMSAK'A
KALAN SÜRE

Gülen'den 'Allah evinize ateş salsın' savunması

Fethullah Gülen'den ''Birlik, Dirlik ve Beraberliğin Yolu'' başlığıyla yeni bir açıklama geldi.
Gülen'den 'Allah evinize ateş salsın' savunması
23 Aralık 2013 13:54:00
Fethullah Gülen'den ''Birlik, Dirlik ve Beraberliğin Yolu'' başlığıyla yeni bir açıklama geldi.

''Müslümana "çete" diyen, "şebeke" diyen, "eşkıya" diyen ve onları inlere sığınmış goriller gibi, maymunlar gibi gören..'' diyen Gülen, ''Bunlarla hiçbir eğri düzeltilemez. iki metre genişliğindeki tahta kulübeleri "in" şeklinde görme, esasen "in"in neden ibaret olduğunu bilmemenin ifadesidir. Kimin "in"de olduğunu Allah görüyor."İnlerdeki maymunlar, goriller, ayılar, sırtlanlar, yılanlar, çıyanlar gibi..." "İn" deyince onlar anlaşılır'' ifadelerini kullandı.

İşte Fethullah Gülen'in açıklaması:

* u00c2det olan şeylerde enbiya-i izamın taklit edilmesi ibadet sayılabilir. Başkalarının yaptığı şeyleri taklit birer saygının ifadesidir. Asıl mesele enbiya-i izamdır; yemede, içmede, yatmada kalkmada, oturmada, konuşmada, hemen hayatın her yanında.. çünkü onlar bütün bir hayatı talim etmek üzere Allah tarafından gönderilmiş hususi, özel, ali payeli, mansıplı, semavu00ee muallimlerdir -mücerred muallim tabiriyle ifade etmek istemedim-. Bir mecburiyet yoktur ille de onların o detaya ait taklitlerine; fakat halis bir niyetle detayda bile onları taklit ederek tavır ve davranışlarınızı bir yönüyle ibadet olarak, ibadet hanesine yazdırmış olursunuz. u00c2detler de ibadet olur. Şöyle yerdi, şöyle içerdi, şöyle otururdu, şöyle kalkardı..halkın içine çıktığı zaman çevreye şöyle tebessüm yağdırırdı.. en bedbin ruhlara bile onların yüzlerine bakmak suretiyle içlerine inşirah salardı. Bunlarda, belki başta iradeyi zorlayarak -her meselede öyledir zaten- biraz cali, sun'u00ee, şeklu00ee, nazaru00ee durum; fakat sonra işleye işleye mesele tabiatın bir derinliği haline gelince, bu defa onları bir iç dinamizmle gerektiği yerdehemen ortaya koyar insan hiç farkına varmadan.. düşünmeden diyeceği şeyleri der. "Sübhanallah" diyeceği zaman düşünmeden der. "Allahu Ekber" diyeceği yerdedüşünmeden der. İç heyecanının ifadesidir. Bütün bunlara isterseniz "iç tepki" deyin, "içdinamizmin harekete geçirilmesi" deyin, isterseniz "vicdanın sesi-soluğu" deyin, isterseniz "latife-i rabbaniyenin dürtüsü" deyin, isterseniz "ruhun yönlendirmesi" deyin.. Bunlar sofi terminolojisi içinde mahiyet-i insaniyede çok önemli sistemler, mekanizmalar...

* Keşke her meselede mutlaka iktida edilmesi kazandıran o zatları taklit edebilsek! Her meselede İnsanlığın İftihar Tablosu başta olmak üzere, milimi milimine O'nun adımlarında O'nu izleyen, O'nu yakın takibe alan O'ndan sonraki sadık u masdu00fbk o büyük insanları.. ister sahabe-i kiram çerçevesinde meseleyi ele alırsınız, ister tabiin-i fiham efendilerimiz, isterse daha sonraki dönemdeki müçtehidin-i izam ve hiçbir asrı boş bırakmamak üzere o nurefşan Zat'ın zıll-ı ziyasını insanlara ifade etmek üzere gelen mücedditler.. sabit o hakikati insanlarınruhunda her asırda yeniden bir kere daha bir yönüyle onun boyasını çalarak gözlere göstermek, ruhlara hissettirmek, kalbleri onunla heyecana getirmek üzere yenileyeninsanlar.

* Cenab-ı Allah dinini her zaman "cedu00eed" kimselere, matlaşmamış, eskimemiş, paslanmamış, kalben ölmemiş, hep yeni ve zinde insanlara temsil ettirir. Nitekim, Maide su00fbresinin 54. ayetinde şöyle buyuruluyor: "Ey iman edenler! İçinizden kim dininden dönerse, (bilsin ki), Allah öyle bir kavim getirir ki, O, bu kavmi sever, onlar da O'nu severler. Mü'minlere karşı yüzleri yerde, kafirlere (küfür sıfatlarına) karşı ise onurludurlar. Allah yolunda mücahede ederler ve kınayanın kınamasından korkmazlar. İşte bu, Allah'ın bir fazlıdır, onu dilediğine verir. Allah, atası, ihsanı çok bol olan Vasi' ve her şeyi en iyi şekilde bilen Alu00eem'dir."

* Cenab-ı Hak, başka bir ayet-i kerimede de;"Eğer isterse sizi götürür ve cedid bir kavim getirir." (İbrahim Su00fbresi, 14/19; Fatır Su00fbresi, 35/16) buyuruyor. Dilerse böyle partallaşmış, eskimiş, dinin tozu-toprağı sadece üzerlerinde, kalblerinde onu derinlemesine yaşamayan, geceleri ah u vah etmeyen, başlarını yere koyup inlemeyen, derin bir muhasebe hissiyle kendilerini insanların en mücrimi görmeyen ve kendi hayallerinde büyüttükleri o cürümlere göre istiğfarla inlemeyen, tövbeyle o kapının tokmağına dokunmayan, inabeyle sürekli O'nun murad-ı sübhanisini kollamayan, evbeyle her zaman "Dahası var mı ya Rabbi, öyle olayım!" demeyen insanları alır götürür -işe yaramadıklarından dolayı- yeni, cedit bir nesil getirir. Oturur kalkar hep onu düşünürler. Ve O'nun murad-ı sübhanisine göre bir dünya kurgusunda bulunurlar; yani "İnsanlar keşke şöyle olsa, böyle derin olsa, imana saygıları olsa, insana karşı saygıları olsa, insan hürriyetine karşı saygıları olsa, insanları saygılarıyla ansalar." (diye dertlenen) böyle bir kavim getirir. Ve insanlığın çehresi o sayede değişir. Yoksa duygu ve düşünce itibariyle partallaşmış, eskimiş şeyleri ruhaniler ve melekler alır bir tarafa atarlar, insan hiç farkına varmaz bunun.

BİRBİRİNİN AYAĞINI KAYDIRANLAR MÜSLÜMANLIKTAN FERSAH FERSAH UZAKTIR

* Arkadan yeni bir nesil, topraktan başını dışarıya çıkaran rüşeymler gibi başını dışarıya çıkarır, başağa yürür. Bir müddet de o ceditlerle cedit bir dünya oluşur. İman, yeni gökten inmiş gibi duyulur. Herkes meseleyi Hazreti Ebu Bekir gibi, Hazreti Ömer gibi, Hazreti Osman gibi, Hazreti Ali gibi duyar. Aşere-i mübeşşere gibi duyar. Hak dostları gibi duyar. Sanki böyle gökten yeni inmiş şebnemler gibi ruh yapraklarına dökülmüş de tazeliğiyle onu duyuyor ve heyecana geliyor gibi hissederler ve din gerçek manada, İslamu00ee ruh ve mana gerçek manada, mefkuremiz gerçek manada, ruh abidemizin ikamesi de gerçek manada ancak o cedid nesille gerçekleşir. Yoksa birbirinin ayağını kaydıran, istemediği insanlara çelme takan, naseza nabeca sözlerle insanları karalayan insanlar, Müslümanlık deseler de ondan fersah fersah uzaktırlar. Din deseler de ondan fersah fersah uzaktırlar.

MÜSLÜMANA ÇETE DİYEN, ŞEBEKE DİYEN...

* Müslümana "çete" diyen, "şebeke" diyen, "eşkıya" diyen ve onları inlere sığınmış goriller gibi, maymunlar gibi gören.. bunlar partallaşmış düşüncelerin sözlere, düşüncelere, ifadelere aksedişinden başka bir şey değildir ve bunlarla hiçbir eğri düzeltilemez. İnsanlığın beklediği o hakikatler hiçbir zaman bunlar sayesinde kazanılamaz. Emekler durur insanlık ve sürekli beklediği ümitlerinin inkisarıyla bir kere daha asa gibi bükülür iki büklüm olur. Bir kere daha inler, bir kere daha inkisar yaşar. Bir kere daha ateş böceklerini Sirüs yıldızı gibi alkışlamış olmanın aldanmışlığı içinde hicap duyar, başını önüne eğer, "Affet beni Allahım!" der.

İKİ METRE GENİŞLİĞİNDEKİ TAHTA KULÜBELERİNİ 'İN' ŞEKLİNDE GÖRMEK...

* Hakka-hakikate hizmet edenler, adanmışlar.. Ömürlerini bazıları itibarıyla cami pencerelerinde -iffetlerine toz kondurmamak için- geçiren insanlar.. O cami pencerelerini "in" şeklinde görme; iki metre genişliğindeki tahta kulübeleri "in" şeklinde görme, sırf halka el açmamak, dilenmemek, hak yememek için hayatlarını belli bir darlık içinde o darlığa mahkum ederek geçirmek isteyen insanların o darlıklarını "in" gibi görme, esasen "in"in neden ibaret olduğunu bilmemenin ifadesidir. Evet, böyle diyecekler ve sizi bu tür düşüncelerle maşeru00ee vicdanda belli şeylere mahkum etmek isteyecekler ama bunların hepsi seviyesizliğin ifadesidir.

'DENSİZ' TABİRİNİ KULLANMADIM

Betahsis "densiz" tabirini kullanmadım. Hakka gönül vermiş insanlar, Ruh-u Seyyidi'l-Enam'ın yolunda olanlar, bence aynı şeylerle de mukabele etmemeli. Hatta gözleriyle görseler bile.. Nitekim benim, velayetinden, hakka karşı gözünün açık olduğundan şüphem olmayan birisi, birisinin genel mefkuremize ve düşüncelerimize, gaye-yi hayalimize ve ideallerimize ters insanların arkasına takılıp -onlara takılmak suretiyle bir yere varacağını zanneden bir insan- onlar girdikleri yerde gorillere dönüşmüşlerdi, o da arkalarından girince, o da gorile dönüşmüş. Ama ben bunu kimseye söylemedim. Bunu kimseye söylemek bir insanı içine düştüğü o çamur içinde "Oh müstehak!.." demek gibi bir densizliktir. Mü'mine öyle bir densizlik yakışmaz.

KİMİN 'İN'DE OLDUĞUNU ALLAH GÖRÜYOR

* Kimin "in"de olduğunu Allah görüyor. Hazreti Ruh-u Seyyidu'l-Enam da onu görüyor. Mele-i A'lanın sakinleri de şahittir. Fakat siz bu türlü şeyler karşısında, Kur'an'a gönül vermiş insanlar.. her kategoride.. bir mefkurede, bir gaye-i hayalde, bir Kur'anu00ee mantıku00eelikte, bir Din-i Mübu00een-i İslama ait maku00fbliyette bir araya gelmiş insanlar.. (Bunları kategorilere ayırdığınız zaman şöyle olabilir: Kardeş seviyesinde olabilir; çok rahatlıkla, Sahabenin birbirini kucakladığı gibi kucaklayabileceğiniz insanlar. "Canım, ırzım, her şeyim sana feda olsun!" diyecek kadar yakındır. Dost olur, meselenin makuliyetinde sizin yanınızda olur. Taraftar olur, "Yapılan bu şeyler milletimizin geleceği adına çok faydalı şeylerdir!" der. Muhib olur, "Bu insanları sevgi alanının dışında tutmamak lazım". Beyne beyne olur, arafta olur; sağa bakar, sola bakar, bir yönüyle makulü orada görür ve makule göre karar verir, "Bu isabetli bir iş!.." der; "Mabede gitmek gibi isabetli bir iş!" der, "Dünyanın yeniden bir hakikat üzerinde bir ba's u ba'de'l-mevt yaşaması ancak bu sayede olacaktır!" der o araftakiler. İşte böylesine gayr-i mütecanis fertlerden müteşekkil bir heyet...) Bunlar bir şey yapıyorlardır ve bunlar bu yaptıkları şeylerden dolayı ta'n u teşnu00eeye maruz kalabilirler. "İnlerdeki maymunlar, goriller, ayılar, sırtlanlar, yılanlar, çıyanlar gibi..." "İn" deyince onlar anlaşılır. Bu türlü töhmetler, ittihamlar karşısında kalabilirler. Fakat böylesine seviyesizliğe böyle seviyesizce mukabelede bulunmamak lazım. "Allah bizi de sizi de affetsin!", "Allah kalblerimizi ıslah eylesin!" demekle mukabelede bulunmak lazım.

BİR ŞEYE GÜVENEREK 'ALLAH EVLERİMİZE ATEŞ SALSIN' DEDİM

* Bir tavzihte daha bulunmak istiyorum. Siz şahitsiniz ben burada dedim ki: "Eğer birileri.. biz de dahiliz buna ve bize nisbet edilen insanlar da.. -nisbetleri ne kadar doğru.. şu arz ettiğim kategori içinde olabilir- ve bunların binde birini ben tanımıyorum. Eğer onlar ve biz, bir yanlışlık yapıyorsak, Allah'ın ahkamına göre, Cenab-ı Hakk'ın murad-ı Subhanu00eesine göre, adalet-i Kur'aniye'ye göre, modern hukukun adalet sistemine göre, bir yanlışlık yapıyorsak şayet, topluma hıyanet sayılacak bir yanlışlık yapıyorsak şayet, geleceğimizi karartma adına bir yanlışlık yapıyorsak şayet, Allah evlerimize ateş salsın, bizi yerin dibine batırsın!.." Bir şeye güvenerek böyle dedim. İnanıyorum ki, sizin içinizde, şu farklı kategorilere rağmen, şu gayr-i mütecanis toplumun değişik kategorilerdeki farklı renk, desen, şekil ve şivelerine rağmen, böyle bir şeye suku00fbt etmiş insan yoktur inşaallah ve dolayısıyla da inşaallah Allah onların evlerine ateş salmaz. Sonra da dedim: "Hakka ve hakikate karşı saygısızlığı kim yapıyorsa, haramu00eeliği kim yapıyorsa, hırsızlığı kim yapıyorsa, milletimizin halası adına, arınması adına, aklanması adına, aklık peşinde koşanların aklanması adına, Allah onların evlerine ateş salsın." Ama görüyorum ki sadece bu son kısmı bir yönüyle İnternette, "tweet"lerde, gazetelerde neşretmek suretiyle meseleyi çarpıtma hıyanetini irtikab eden, kara ruhlu, kara düşünceli, kara vicdanlı, kara kalemli bir sürü kara-kapkara insan var. Meseleler böyle çarpıtılınca, bir kesime de meseleler öyle gidiyor; dolayısıyla toplumun değişik kesimleri birbirinden kopuyor ve uzaklaşıyor. Tavzihte bulunma lüzumunu hissettim; çünkü çirkin, densiz, seviyesiz bir iftira ve çarpıtmaydı.

HAZİRAN FIRTINASINDA KESME, BİÇME, MONTAJLAMA İLE BANTLARI PİYASAYA SÜRDÜLER

* Haziran fırtınasında dine-diyanete karşı gelenler, kesme, biçme, yapıştırma, montajlama şeklinde o türlü bantları öyle yaptı, piyasaya sürdü ve bir şeyi karartmaya çalıştılar. Fakat oyunları tutmadı. O adliye içinde hakkaniyete bağlı, adalete bağlı, kalbiyle, ruhuyla, latu00eefe-i rabbanisiyle dipdiri hakimler de vardı. İnşaallah hepsi öyle olsun, inşaallah hepsi öyledir. Ve Cenab-ı Hak onlara o mevzuda doğruyu, isabeti gösterdi ve doğru ve isabetli bir karar verdiler, sıyrılma imkanı oldu.

BURAYA 300 SAYFALIK İDDİANAME GELDİ

Buraya da geldi 300 sayfalık iddianame. "Bakarken, sağa bakman gerekirken sen sola bakmışsın, niye sola baktın?!. Efendim öne bakman lazım gelirken bazen dönüp arkaya da bakmışsın?!." falan. Buradaki savcı, New Jersey'in başsavcısı, hezeyan sayılabilecek bu iddianamenin değişik paragrafları, maddeleri hakkında, meseleyi o kadar çok komik bulmuştu ki, hakkaniyetli davranmıştı. Falanın filanın bu mevzuda yardımı ile değil, hiç tanımadığımız, etmediğimiz bir insan, vicdanın sesini ve soluğunu dinleyerek burada, meseleleri yerinde değerlendirmiş ve ona göre bir rapor göndermiş, oradaki insaflı hakimler de ona göre karar vermişti.

ALLAH'A HESAP VERİRİZ

* Hiç kimseye karşı medyu00fbniyetimiz yok, hiç kimseden hakkımızın dışında da bir talepte bulunmadık. Ancak din-iman hizmeti adına, mefku00fbre donanımı adına, gaye-i hayali ikame etme adına, insanlığın kalbde, gönülde, ruhta, sırda, histe, hafu00eede, ahfada bir ba's u ba'de'l-mevt yaşaması adına verilen hizmeti dinamitlemeye karşı da, karşı çıkmak, bunu tasvip etmemek, ama centilmence, ama efendice, kimseyi kırmadan incitmeden.. bu da Hakkın hatırına bir vazifedir. Bunu yapmamak, Hakk'a karşı saygısızlık olur. Allah'a hesap veririz. Burada da dimdik durma bizim vazifemizdir. Misyonumuzun gereğidir.

* O misyonu temsil eden insanlar, -yine siz o kategoride mütalaa edilen insanlara havale edin- demek ki mesele çok salim; akl-ı selu00eem, kalb-i selu00eem, ruh-u selu00eem, vicdan-ı selu00eem olan insanlar bu meseleye "evet" diyorlar. Problemi olan insanlar "hayır bu olmasın" diyorlar. Akılda, kalbde, ruhta, histe, vicdanda problemi olanlar; yani selu00eem akla, selu00eem kalbe, selu00eem hisse, selu00eem vicdana sahip olmayanlar, bu mevzuda meseleye problem nazarıyla bakıyorlar. Bütün o çirkin planların, projelerin, komploların arkasında olan şey odur.

* Müstaku00eem harekete komplo deniyor, hıyanetin denaetin deşifre edilmesine komplo deniyor; hıyanet ve denaet müdafaa edilmeye çalışılıyor.

KİMSENİN HIYANETİNİ DEŞİFRE ETME NİYETİMİZ YOK

* Kimsenin hıyanet ve denaetini deşifre etme gibi bir vazifemiz yok. Fakat birileri onu yapmışsa, yapıyorsa şayet, ele almışsa, üzerine yürümüşse, o da bizi aşan bir mevzu. O mevzuda müdahale etme durumunda değiliz. Elli defa değiştirmeden sonra, operasyondan sonra, hala birileri çıkıp böyle yapıyorsa, deriz ki: "Ne yapalım değiştirdiniz, aynı adamlar aynı şeyleri yapıyorlar. Değiştiriyorsunuz yine aynı şeyleri yapıyorlar. Ne yapalım!.."

İNSAFI OLMAYAN DİNİN YARISINI KAYBETMİŞTİR

* El-İnsaf. İnsaf dinin yarısıdır. İnsafı olmayan dinin yarısını kaybetmiştir. Burada er-geç hüsran yaşar, orada da ilahu00ee hizlana maruz kalır. Allah sizi bizi ve bütün mü'min kardeşlerimizi öyle bir hüsran, öyle bir hizlandan muhafaza buyursun.

DEŞİFRE EDİLMİŞSE VE ÖNLEMEK ELİMİZDEN GELMİYORSA...

* Başka türlü konuşamayız zaten. Şahısları söz konusu edemeyiz. Şahsu00ee ayıpları setretmeyi vazife biliriz. Ve onunla Cenab-ı Hakk'ın bize lütufta bulunacağına inanırız. Onu dinimiz adına bir sorumluluk biliyoruz, dinimiz adına önemli bir vazife biliyoruz. Ama birileri tarafından bazı şeyler deşifre edilmişse ve onu önleme bizim elimizden gelmiyorsa şayet, o mevzuda isnadat karşısında herhalde tavzih adına, tashih adına bir şey söylemek.. kendini dine, imana, hizmete vakfetmiş bu insanların itibarı adına, onların karalanmaması adına onu da bir vecibe biliyoruz.

* Bunca insan senelerden beri -altmış seneden beri neredeyse Hazreti Pir'in ve onun talebelerinin hayatıyla irtibatlandırılacak olursa şayet- kulübe gibi, "in" gibi yerlerde yaşıyor, hakkı, hakikatı neşrediyorlardı ve dünyevu00ee bir beklentileri de yoktu. İsteselerdi onlar da bir şey olurlardı. İçlerinde olacak insanlar da vardı, belki isteselerdi olurlardı. Fakat öyle değil. Esasen gaye-i hayalimize, o yüksek mefkuremize, millet ruhunun yeniden canlandırılmasına, tarihu00ee misyonunu milletimizin ifade etmesi adına, devletler muvazenesinde belli bir dönemde muvazene unsuru olmasını yeniden elde etmesine matuf gayretler adına akla hayale gelmedik çileler çekilmiş, ızdırablara maruz kalınmış. Bizim çektiğimiz onların çektiğinin yanında onda bir kalır, onda bir bile olmaz.

ASKERDE DE ALLAH DEDİĞİNİZ İÇİN İÇERİ ATILIYORSUNUZ

* Altmış senesinden bu yana, bugün şunu bunu tenkit eden insanlar, ekmeğe "pepe" dedikleri dönemde polisler tarafından tazyik ediliyor, ölümle tehdit ediliyor, bazen birisi imdata yetişmezse şayet bir suikaste maruz bırakılıyorduk.... Askerlik öncesi... Askerde de içeri atılıyorsunuz, sadece Allah, Peygamber dediğinizden dolayı. Ondan sonraki hizmet hayatında, vazife hayatında başımıza gelen şeyleri sizler biliyorsunuz. Onda birine maruz kalan insanlar, onu destanlaştırdılar, onu bir kahramanlık saydılar. Biz bütün hayatımız boyunca hep aynı şeyleri yaşadık.

KİMSENİN ONU KÜNDEYE GETİRME GİBİ BİR DÜŞÜNCESİ YOK

* Kimsenin bir müslümana karşı -hafizanallah- çelmeye getirme, onu elenseye alma, onu kündeye getirme gibi bir düşüncesi yok. Allah herkesi istediği şeyde payidar eylesin. Daha ilerisine, daha ilerisine, daha ilerisine... Türkiye 'de zirveyi tutmanın dışında, isterse Avrupa'da da zirveyi tutsunlar, Asya'da da zirveyi tutsunlar, Afrika'da da zirveyi tutsunlar; liyakatleri varsa ve maşeru00ee vicdanın kabulüne mazhar iseler olsunlar, öyle dua edelim. Allah payelerini artırsın, arş-ı kemalata yükseltsin onları.

ÖMRÜM SÜRGÜNDE GEÇİYOR

* Fakat bizim öyle bir derdimiz hiç olmadı, hiç olmaz. O türlü şeyleri söylemeden hicap duyuyorum. Bir insanın dünyaya en çok meyledeceği zaman, gençlik zamanıdır. Yirmi yirmibeş yaşındayken o türlü şeyler ayağımın ucuna kadar geldiği halde ittim, bugünleri de görmeden ittim. Allah'a hamd ederim dünyaya karşı hiçbir talebim olmadı. Bir tane dikili taşım olsun, onu bile taleb etmedim. Onun için ömrüm cami penceresinde, tahta kulübede, şimdi de sürgünde geçiyor. Kirasını vererek bir vakfın mekanının bir odasını kullanıyorum burada. Maşeru00ee vicdan da bunu böyle bilsin. Su-i zan edenler su-i zanlarından vazgeçsinler. Ben hakkımı helal ederim yerden göğe kadar. Fakat Allah hukukuna taalluk eden meselelerde ahirette paçalarını kurtaramazlar, yakalarını kurtaramazlar.

ARINMANIN YOLU KURSAKLARDAKİ O ŞEYLERİ ATMAK YOLUYLA OLUR

* Ben kirli demiyorum, maşeru00ee vicdanın kirli diye kabul ettiği bazı durumlar olmuşsa, onlardan arınmanın yolu, kursaklardaki, kolonlardaki o şeyleri atmak suretiyle aklanmaktır. Aklanmak suretiyle itibarımızı bir kere daha yenilemektir. Millet ruhunda vahdeti temin etmek, vifak ve ittifak yollarını araştırmaktır. Vifak ve ittifak yollarına müteveccih her hamle, Allah'ın izni ve inayetiyle tevfik-i ilahinin en önemli vesilesidir.

'İN'DEKİ GORİL, MAYMUN GİBİ BAKARSANIZ...

* "Girmeden tefrika bir millete düşman giremez / Toplu çarptıkça yürekler, onu top sindiremez." Yüreklerin toplu çarpmasını sağlamak lazım. Birine çete, birine eşkıya, birine "in"deki goril, maymun gibi bakarsanız, gönüller bu ölçüde yıkılırsa, bunlar bir yönüyle mantık ve maslahatın gereği iltizamlarını devam ettirseler bile kalben sizi duadan du00fbr ederler. Ama biz etmeyeceğiz, duadan du00fbr etmeyeceğiz. Allah topyekun milletimizi payidar eylesin. Payesini ta arşa çıkarsın. Efradı beyninde adaletin teessüsüne onları muvaffak kılsın. "Milletin efradı beyninde olmazsa adalet / Çakılır zemine arşa çıkan paye-i devlet." Ona meydan vermemek için milletin efradı beyninde adaletin tesisine bakmak lazım.

En son gelişmelerden haberdar olmak için whatsapp kanalımızı takip edin