Diyarbakır Havalimanı''na Karakoç''un ismi verilecek
Milat Ankara Haber Merkezinin edindiği bilgilere göre; Cumartesi günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'ın katılacağı törenle açılacak olan Diyarbakır Havalimanı'nın yeni terminal binası açılışı sonrası Diyarbakır Havalimanına Diyarbakırlı Mütedeyyin Yazar ve Şair, Üstad Sezai Karakoç'un adının verileceği öğrenildi.
Ankara kulislerinde Karakoç'un isminin Diyarbakır havalimanına verilmesinin kesinleştiği konuşulurken bölge halkı ise açılış için heyecanlı olduğu belirtildi.
Diyarbakır Havalimanı'nın yeni terminal binasını hizmete açacak olan Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Başbakan Yıldırım'ın, açılış sırasında terörle mücadele konusunda önemli mesajlar vereceği belirtiliyor.
YILDIRIM İLK OLARAK BÖLGEYE GİTMİŞTİ Başbakan Yıldırım, AK Parti Genel Başkan Adaylığı açıklanır açıklanmaz, ilk iş olarak Diyarbakır'a gitmiş ve terör örgütü PKK bombasıyla 16 köylünün hayatını kaybettiği Tanışık Köyü'ne ziyarette bulunmuştu. Binali Yıldırım, bu kez Cumhurbaşkanı Erdoğan'la birlikte, yapımında başrolü oynadıkları Diyarbakır Havalimanı'nın yeni terminal binasının açılışını yapacak.
Yeni terminal binasıyla Diyarbakır, yurtdışı seferlerini de gerçekleştirecek. Mevcut terminal, hac dönemi dışında tamamen yurtiçindeki uçuşlara hizmet veriyor ve bugüne kadar yıllık 1.8 milyon yolcu taşınabiliyordu. İki yıl önce yapımına başlanan havalimanının yeni terminal binası için 300 milyon liraya harcandı. Artık havalimanının 5 milyon yolcu kapasitesiyle hizmet vermesi planlanıyor.
GÖVDE GÖSTERİSİ ZAMANI Başkan ve 'Başkan Yardımcısı' gibi çalışacak olan Erdoğan ile Yıldırım, Diyarbakır'daki tarihi açılışın ardından pazar günü de İstanbul'un fetih kutlamalarında birlikte gövde gösterisi gerçekleştirecek.
AYNI ANDA 10 UÇAĞA HİZMET 95 bin metrekare kapalı alana sahip havalimanının yeni terminalinde aynı anda 10 uçağa hizmet vermesi hedefleniyor. Havalimanının, Diyarbakır'ın dünyaya tanıtımı bakımından da önem taşıyacağı ifade ediliyor.
Diyarbakır Havalimanına ismi verilecek olan Sezai Karakoç Kimdir?
22 Ocak 1933 yılında Diyarbakır'ın ergani ilçesinde doğmuştur. Şair, yazar, düşünür, siyasetçi.Çocukluğu Ergani, Maden ve Dicle ilçelerinde geçen ve 1938 yılında Ergani'de 3 ay ilkokul öncesi ihtiyat sınıfına devam eden Sezai Karakoç, ilkokulu 1944'de Ergani'de bitirdi. Daha sonra Maraş Orta Okuluna parasız yatılı olarak kayıt oldu. 1947'de burayı bitirerek Gaziantep'te yine parasız yatılı lise öğrenimine başladı. Gaziantep Lisesi'nden 1950'de mezun oldu. Felsefe okumak istediği için İstanbul'a gitti. Babasının isteği İlahiyat Fakültesiydi. Kendi parasıyla okuyamayacağını anlayınca, o zaman parasız yatılı kısmı bulunan Siyasal Bilgiler Fakültesi sınavına girdi. Sınav sonuçlarını beklerken de Felsefe bölümüne kayıt yaptırır. Şayet sınavı kazanmazsa felsefe tahsili yapacaktı. Ankara Siyasal Bilgiler Fakültesini kazanarak başladığı yüksek öğrenimini 1955'te fakültenin mali şubesinden mezuniyetle tamamladı. Mecburi hizmet sebebiyle Maliye Bakanlığı'nda Hazine Genel Müdürlüğü Dış Tediyeler Muvazenesi Bölümüne atandı.
Daha sonra Maliye müfettişliği sınavına girdi ve kazanarak ve 11 Ocak 1956'da müfettiş yardımcılığı görevine başlar. 1959 yılında İstanbul'da Gelirler
Kontrolörüdür. Bir ara Ankara çağrılıp Yeğenbey Vergi Dairesinde görevlendirilirse de kısa bir müddet sonra yine İstanbul'daki görevine döner. Görevi icabı Anadolu'yu çok gezer ve birçok il, ilçeyi inceleme, tanıma fırsatı bulur. 1960 - 1961 yıllarında yedek subay olarak yaptığı askerlik görevinden
sonra İstanbul'daki görevine kaldığı yerden devam etti. 1965'ten 1973'e kadar birçok kez istifa etti. 1973'ten bu yana da hiçbir resmi görev almadı.
İstanbul'da Diriliş Yayınları ve Diriliş Dergisi'ni kurdu. 1990 yılında 'Güller Açan Gül Ağacı' Amblemiyle Diriliş Partisi'ni kurdu. Yedi yıl Partinin Genel
Başkanlığını yürüttü. Ancak parti 19 Mart 1997'de 2 genel seçime girmediği için kapatıldı. 2006 yılında kültür bakanlığı özel ödülü ile ödüllendirildi.
Bakanlığa, ödülün para kısmının kültür sanat işlerine harcanmasını, diğer kısmınınsa posta ile bildirdiği adrese yollanmasını rica ettiği bir mektup
yolladı. 2007 yılında Yüce Diriliş Partisi'ni kurdu ve halen partinin genel başkanlık görevini yürütmektedir. 2007 yılının Nisan ayından beri her cumartesi
akşamı, Yüce Diriliş Partisi İstanbul İl Başkanlığı'nda Değerlendirme Konuşmaları yapmaktadır. Bu konuşmalar partinin internet sitesinden canlı olarak
yayınlanmaktadır.
* PolitikasıKarakoç şiirle ilgili görüşlerini yazmaya başladığı dönemlerden itibaren şiir anlayışını da yazmıştır.Bu konudaki düşüncelerini Edebiyat Yazıları adını
verdiği 3 kitapta toplayan Karakoç'un şiirimizde son derece özgün bir yeri vardır.Onun şiiri metafizik bir şiirdir.Türk şiiri geleneksel yapısı itibariyle
aslında metafizik bir şiirdir.Ancak bu özellik Tanzimat'tan sonra değişir.Sadece A.Hamit'te metafizik bir ürperti söz konusu olur.Onunla tekrar başlayan bu
anlayış cumhuriyet'in ilk yıllarında Necip Fazıl Kısakürek'te ve Ahmet Kutsi Tecer'de kendini gösterir.Bunlardan başka Yahya Kemal ve Asaf Halet Çelebi'de de
metafizik anlayış görülür. Fakat bu metafizik unsurlar adı geçen hiçbir şairin şiir anlayışın açıklamaz,anlatmaz.
Ali Yıldız ın tespitiyle Türk şiirini metafizik bir esasa oturtan şair Sezai Karakoç'tur.Sezai Karakoç bunu modern şiirin diliyle yapmıştır.O,Batı
edebiyatını da iyi incelemiş bir şairdir.Modern sanattaki soyutlamanın İslam anlayışına uygun olduğu düşüncesindedir ve şiirlerini bu yönde geliştirmiştir.
Edebiyat Yazıları I'deki ilk yazı Metafizik ile ilgilidir. Bu, hangi kavramlara önem verdiğini göstermesi bakımından önemlidir.
Karakoç geleneksel şiire de yaklaşır, ancak dili farklıdır.O,modern şiirin diliyle şiirlerini yazmıştır. Poetikasını anlattığı ikinci yazı Soyutlama ile
ilgilidir. Nitekim modern sanat genel anlamda soyutlamaya dayanır. Ona göre şair, şiiri soyutlamada bırakırsa eksik bırakmış olur, tamamlamnası için şairin
tekrar somutlaştırması yani soyutlaştırdığı şeyi tekrar bir bağlama oturtması gerekir. Bunu da Diriliş kavramına bağlar.
Sezai Karakoç, şairin genel çizgilerini, pergünt üçgeni dediği üç ilkeyle anlatır. Peer Gynt, Norveçli yazar Henrik İBSEN (1828-1906)'in en ünlü
oyunlarından biridir. Karakoç, Pergünt'ün, hayatında bu ilkeleri yaşadığını belirtir ve bu ilkeleri şiire tatbik eder: Şair, Kendi Kendisi Olmalı: 'Şairin
kendi kendisi olabilmesinin biricik yolu, değişmek, başkalaşmaktır.'
Şair, Kendine Yetmeli: 'Eserinin tohumunu ve geliştirecek iklimini, şairin kendi varlığından alması anlamına gelir yeterlilik ilkesi. Yani fildişi kuleyi biz
dışına çeviriyoruz; evren şaire bir fildişi kule olmalı; şafakta kaybettiği güvercinleri, şair, bir ikindide bulabilmeli.' (1988, s.82) Şair, Kendinden
Memnun Olmalı: 'Eseru00b4in şairini sevinçle titretmesi demek bu. Şair, eserini sevmeli. Onu okşamalı, ama yaramazlıklarına da göz yummamalı. Beğenmediği
davranışlarını gücendirmeden ona anlatmalı onu kendini düzeltmeğe kandırmalı ve bunu da inandırmalı ona. 'Beni andırıyor, ah, beni o' demeli.' (1988, s.83)
Memnunluk ilkesinin temeli, sevinçtir. Yaşama sevinci değil 'yaşatma sevinci'dir.
* ŞİİRLER I Hızırla Kırk Saat
* ŞİİRLER II Taha'nın Kitabı/Gül Muştusu
* ŞİİRLER III Körfez/Şahdamar/Sesler
* ŞİİRLER IV Zamana Adanmış Sözler
* ŞİİRLER V Ayinler /Çeşmeler
* ŞİİRLER VI Leyla ile Mecnun
* ŞİİRLER VII Ateş Dansı
* ŞİİRLER VIII Alın Yazısı Saati
* ŞİİRLER IX Monna Rosa(Aşk Ve Çileler)
* ŞİİRLER X Monna Rosa(Ölüm ve Çerçeveler)
* ŞİİRLER XI Monna Rosa(Pişmanlık ve Çileler)
* ŞİİRLER XII Ve Monna Rosa
* ŞİİRLER XIII Karayılan
* GÜN DOĞMADAN Şiirlerin Toplu Basımı
ÇEVİRİ ŞİİR
* Batı Şiirlerinden
* İslamın Şiir Anıtlarından
DENEME
* Edebiyat Yazıları I Medeniyetin Rüyası Rüyanın Medeniyeti Şiir
* Edebiyat Yazıları II Dişimizin Zarı
* Edebiyat Yazıları III Eğik Ehramlar
DÜŞÜNCE
* Ruhun Dirilişi
* Kıyamet Aşısı
* Çağ ve İlham I-II-III-IV
* İnsanlığın Dirilişi
* Diriliş Neslinin u00c2mentüsü
* Yitik Cennet
* Makamda
* İslamın Dirilişi
* Gündönümü
* Diriliş Muştusu
* İslam
* İslam Toplumunun Ekonomik Strüktürü
* Düşünceler I-II
* Dirilişin Çevresinde
* Fizikötesi Açısından Ufuklar ve Daha Ötesi I-II-III
* Yapı Taşları ve Kaderimizin Çağrısı I-II
* Unutuş ve Hatırlayış
* Varolma Savaşı
* Çağdaş Batı Düşüncesinden
* Çıkış Yolu I-II-III
İNCELEME
* Yunus Emre
* Mehmed u00c2kif
* Mevlana
PİYES
* Piyesler I
* Armağan
HİKu00c2YE
* HİKu00c2YELER I Meydan Ortaya Çıktığında
* HİKu00c2YELER II Portreler
GÜNLÜK YAZILAR
* Farklar
* Sütun
* Su00fbr
* Gün Saati
* Gür
RÖPORTAJ
* Tarihin Yol Ağzında
KAYNAK; Milat / ÖZEL
"Üye/Üyeler suç teşkil edecek, yasal açıdan takip gerektirecek, yasaların ya da uluslararası anlaşmaların ihlali sonucunu doğuran ya da böyle durumları teşvik eden, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik ya da ahlaka aykırı, toplumca genel kabul görmüş kurallara aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde hiçbir İçeriği bu web sitesinin hiçbir sayfasında ya da subdomain olarak oluşturulan diğer sayfalarında paylaşamaz. Bu tür içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk münhasıran, içeriği gönderen Üye/Üyeler'e aittir. MİLAT GAZETESİ, Üye/Üyeler tarafından paylaşılan içerikler arasından uygun görmediklerini herhangi bir gerekçe belirtmeksizin kendi web sayfalarında yayınlamama veya yayından kaldırma hakkına sahiptir. Milat Gazetesi, başta yukarıda sayılan hususlar olmak üzere emredici kanun hükümlerine aykırılık gerekçesi ile her türlü adli makam tarafından başlatılan soruşturma kapsamında kendisinden Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 332.maddesi doğrultusunda istenilen Üye/Üyeler'e ait kişisel bilgileri paylaşabileceğini beyan eder. "
Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.