23 Mart Cuma namazı saat kaçta?| İstanbul Cuma ezanı vakti ne zaman
Müslümanları her cuma bir araya getiren Cuma namazı için kaçta kılınacağı internette aratılıyor. Cuma namazı ezanı ne zaman okunuyor sorusu Cuma namazına gidecek vatandaşlar için hayati öneme sahip. Yarın yani 23 Mart Cuma günü Cuma namazı için ezanın kaçta okunacağı Cuma namazının ne zaman kılınacağı şimdiden müslümanlar tarafından en çok aranan sorulardan Biz de sizler için 23 Mart Cuma, Cuma namazı kaçta kılınacak? Cuma ezanı vakti ne zaman sorularını cevaplandırdık.
Cuma namazı kaç rekattır? Cuma günü 16 rekat namaz kılınır. [Bunun iki rekatını kılmak farzdır. Öğle namazından daha kuvvetli farzdır.] Bunlar sırası ile şöyledir: 1- Önce, Cumanın dört rekatlık ilk sünneti kılınır. Bu sünnet, öğle namazının ilk sünneti gibi kılınır. Sonra, cami içinde ikinci ezan ve hutbe okunur. Hutbe okunduktan sonra, ikamet okunup, cemaat ile Cuma namazının iki rekatlık farzı kılınır. 2- Cuma namazının farzı kılındıktan sonra, dört rekatlık son sünneti kılınır. Bunun kılınışı öğle namazının ilk sünneti gibidir. 3- Bundan sonra, "Vaktine yetişip kılmadığım son öğle namazının farzını kılmaya" diye niyet ederek, öğle namazının farzı gibi zuhr-i ahir denilen bir namaz kılınır. 4- Sonra da, sabah namazının sünneti gibi iki rekat vaktin sünneti kılınır. Bundan sonra, u00c2yet-el-kürsi ve tesbihler okunup, dua edilir. Cuma namazı nasıl kılınır?
Cuma Namazı, farz namazlardandır. Öğle vaktinde kılınan Cuma namazının farzı 2 rekattır. Diğer namazlardan farkı ise; namazdan önce hutbe okunmasıdır.
Cuma günü öğle vaktinde ezan okunduktan sonra Cuma namazının sünnetine niyet edilir. Cuma namazının ilk sünneti, öğle namazının ilk sünneti gibi kılınır (4 rekat). İlk sünnet kılındıktan sonra imam hutbe için minbere çıkar. 2 Rekat Farz Kılınışı
Öncelikle "Niyet ettim Allah rızası için Cuma namazının 2 rekat farzını kılmaya. Uydum hazır olan imama." diye niyet ederiz. Daha sonra "Allahu Ekber" diyerek Tekbir getiririz ve namaza başlarız.
Tekbirden sonra elleri bağlarız ve sessizce Sübhaneke okuruz. Sübhaneke'den sonra bir şey okumayız ve imamı dinleriz. İmam sureleri bitirdikten sonra "Allahu Ekber" diyerek rüku00fbya gideriz. Rüku'da 3 kere "Sübhane Rabbiye'l-Azim" der ve doğruluruz. Doğrulurken "Semi Allahu li-men hamideh", tam doğrulunca ise "Rabbena leke'l hamd" deriz.
Daha sonra "Allahu Ekber" diyerek secdeye gideriz. Secdede 3 kere "Sübhane rabbiyel-a 'ala" deriz. "Allahu Ekber" diyerek dizlerimizin üzerinde otururuz. Tekrar "Allahu Ekber" dedikten sonra yine secdeye gideriz ve 3 kere "Sübhane rabbiyel-a 'la" deriz.
"Allahu Ekber" diyerek secdeden ayağa kalkarız ve ikinci rekata başlarız. Ayağa kalktıktan sonra ellerimizi bağlarız ve hiçbir şey okumadan imamı dinleriz.
İmam sureleri bitirdikten sonra "Allahu Ekber" diyerek rüku00fbya gideriz. Rüku'da 3 kere "Sübhane Rabbiye'l-Azim" der ve doğruluruz. Doğrulurken "Semi Allahu li-men hamideh", tam doğrulunca ise "Rabbena leke'l hamd" deriz.
Daha sonra "Allahu Ekber" diyerek secdeye gideriz. Secdede 3 kere "Sübhane rabbiyel-a 'ala" deriz. "Allahu Ekber" diyerek dizlerimizin üzerinde otururuz. Tekrar "Allahu Ekber" dedikten sonra yine secdeye gideriz ve 3 kere "Sübhane rabbiyel-a 'la" deriz.
Secdeden kalkarken "Allahu Ekber" diyerek Tahiyyata otururuz ve Ettehiyyatü, Allahumme Salli, Allahumme Barik ve Rabbena dualarını okuruz. Dualar bittikten sonra imamla birlikte önce yüzümüzü sağa çevirir "Es selamu aleyküm ve rahmet'ullah" der selam veririz. Aynı şekilde sola da selam verdikten sonra Cuma namazının farzı tamamlanmış olur. Cuma namazının farzından sonra 4 rekatlık son sünnet kılınır. 4 rekatlık son sünnet, öğle namazının ilk sünneti gibi kılınır. Farzdan sonra zuhr-i ahir namazı kılınır. Bu namaz öğle namazının farzı gibi kılınır, ancak niyeti farklıdır. "Vaktine yetişip kılmadığım son öğle namazının farzını kılmaya" diye niyet edilir. Son olarak öğle vaktinin sünneti niyeti ile 2 rekatlık sünnet namazı kılınır. Cuma namazı farz mıdır? Cuma namazı farz-ı ayındır. Farz olduğu, Kitap, Sünnet ve icma ile sabittir. Kur'an-ı Keru00eem'in 62. su00fbresi, cuma namazından bahsettiği için Cuma su00fbresi olarak adlandırılmıştır. Bu su00fbrede yüce Allah şöyle buyurmuştur: "Ey iman edenler! Cuma günü namaza çağırılınca Allah'ı anmaya (namaza) koşun ve alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır. Namaz kılınınca yeryüzüne yayılın da Allah'ın lutfunu arayın ve Allah'ı çok çok anın ki felah bulasınız" (el-Cum'a 62/9-10). Hadis kitaplarında gerek cuma namazının fazileti, gerekse kuvvetli bir farz olduğu ve bu namazı özürsüz olarak terketmenin büyük günah sayıldığı konusunda sahih hadisler bulunmaktadır. "Allah, önemsemediği için üç cumayı terkeden kimsenin kalbini mühürler" (Ebu00fb Davu00fbd, "Salat", 204; İbn Mace, "İkametü's-salat", 93; Tirmizu00ee, "Cum'a", 7; Nesau00ee, "Cum'a", 2) ve "Birtakım kimseler, ya cuma namazını terketmekten vazgeçerler ya da Allah onların kalplerini mühürler ve artık onlar gafillerden olurlar" (Müslim, "Cum'a", 12; Nesau00ee, "Cum'a", 2). Hz. Peygamber'in cuma namazını ilk defa hicret esnasında, Medine yakınlarındaki Ranu00fbna vadisinde Salim b. Avf kabilesini ziyaretleri sırasında oradaki namazgahta kıldırmış olduğu bilginlerce kabul edilmektedir. Öte yandan, kaynaklarda daha hicretten önce Es'ad b. Zürare'nin Medine'de cuma namazı kıldırdığı kaydedilmektedir. Bu durum karşısında cuma namazının ne zaman farz kılındığı hususunda iki farklı rivayet ve görüş ortaya çıkmıştır. Bunlardan birincisine göre cuma namazı Mekke'de farz kılınmış olmakla birlikte müşriklerin baskıları yüzünden orada kılınamamıştır. Diğer rivayete göre, cuma namazı hicret esnasında farz kılınmıştır ve ilk cumayı Hz. Peygamber Ranu00fbna vadisinde kıldırmıştır. Bu rivayeti benimseyenlere göre, Es'ad b. Zürare'nin cuma namazı kıldırması uygulaması farz değil, nafile hükmü kapsamındadır. Bütün müctehidlere göre cuma namazı farz-ı ayın olup, Resu00fblullah zamanından itibaren farklı görüş açıklanmadığı için, bu hususta icma meydana gelmiştir. Cuma namazı, cuma günü öğle namazı vaktinde kılınan ve farzı iki rek'at olan bir namazdır. Bu namazdan önce hatibin hutbe okuması namazın sıhhat (geçerlilik) şartlarındandır. Cuma namazı o günkü öğle namazının yerini tutar. İmsak: Sabah namazının vakti bu saatte girer. Ayrıca İstanbuliçin sahur vaktidir. Bu saatten sonra bir şey yenilmez.
Güneş: Sabah namazının vaktinin sona erdiği vakittir. Güneşin doğuş saatidir. Güneş doğduğunda ilk 45-50 içinde namaz kılmak mekruhtur. Kerahat vaktidir. Bu vakitten sonra israk vakti girer.
Öğle: Ögle namazı vaktinin girdigi saattir. Güneşin yükselip tam tepeye geldiği vakit (zeval vakti) yani öğle ezanı vaktinden önceki 40 dakikalık zaman diliminde namaz kılmak mekruhtur.
İkindi: İkindi namazı vaktinin girdigi saatir. Güneşin batmasına yani akşam vaktine yaklaşık 45-50 dakika kala namaz kılmak mekruhtur.
Akşam: Akşam namazının vaktinin girdiği saattir. Ayrıca orucun İstanbul için iftar saatidir. Bu saatte orucunuzu açabilirsiniz.
Yatsı: Yatsı namazı vaktinin girdigi saatir. Yatsı namazı imsak vaktine kadar kılınabilir.
Kıble: Kıble saati geldiğinde, güneşin bulunduğu taraf kıbleyi göstermektedir. Bu saatte güneşe doğru yönelirseniz, kıbleye yönelmiş olursunuz. Bu saatte kıblenin yönünü kolaylıkla bulabilirsiniz.
İstanbul cuma namazı: Cuma namazı vakitleri öğle namazi vakti ile aynı zamanda girer.
İstanbul bayram namazı: Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı namazı vakitleri yaklaşık güneş doğduktan 45-50 dakika sonra (israk vaktinde) girer .
"Üye/Üyeler suç teşkil edecek, yasal açıdan takip gerektirecek, yasaların ya da uluslararası anlaşmaların ihlali sonucunu doğuran ya da böyle durumları teşvik eden, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik ya da ahlaka aykırı, toplumca genel kabul görmüş kurallara aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde hiçbir İçeriği bu web sitesinin hiçbir sayfasında ya da subdomain olarak oluşturulan diğer sayfalarında paylaşamaz. Bu tür içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk münhasıran, içeriği gönderen Üye/Üyeler'e aittir. MİLAT GAZETESİ, Üye/Üyeler tarafından paylaşılan içerikler arasından uygun görmediklerini herhangi bir gerekçe belirtmeksizin kendi web sayfalarında yayınlamama veya yayından kaldırma hakkına sahiptir. Milat Gazetesi, başta yukarıda sayılan hususlar olmak üzere emredici kanun hükümlerine aykırılık gerekçesi ile her türlü adli makam tarafından başlatılan soruşturma kapsamında kendisinden Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 332.maddesi doğrultusunda istenilen Üye/Üyeler'e ait kişisel bilgileri paylaşabileceğini beyan eder. "
Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.