Tekasür suresi nüzul sebebi...

Surelerin muhtevasını daha iyi anlayabilmek adına meallerinin yanında tefsirlerine de bakılması öneriliyor. Tefsirleri ile beraber de surenin hangi olay üzerine indiği bilmek de önemli. Peki Tekasür suresi nüzul sebebi nedir? İnsanlara ahiret günü Cehennemin gösterileceğini anlatan Tekasür suresinin neden indirildiğine dair detaylı bilgiler haberimizde yer alıyor. İşte Tekasür suresinin nüzul sebebi...

Surelerin muhtevasını daha iyi anlayabilmek adına meallerinin yanında tefsirlerine de bakılması öneriliyor. Tefsirleri ile beraber de surenin hangi olay üzerine indiği bilmek de önemli. Peki Tekasür suresi nüzul sebebi nedir? İnsanlara ahiret günü Cehennemin gösterileceğini anlatan Tekasür suresinin neden indirildiğine dair detaylı bilgiler haberimizde yer alıyor. İşte Tekasür suresinin nüzul sebebi...

Kur’ân-ı kerîmin yüz ikinci sûresi. Mekke döneminde inmiştir. 8 âyettir. Tekâsür, mal, mülk ve çoluk çocuğun çokluğuyla övünmek demektir. Mekke’de nâzil oldu (indi). Sekiz âyettir. Tekâsür, çokluk ve çoklukla övünmek demektir. Sûrede, insanların âhiret günü Cehennem’i görecekleri ve suâle tâbi olacakları bildirilmektedir. (Râzî, Kurtubî)

TEKASUR SURESİ NEDEN İNDİRİLMİŞTİR? İbn Ebî Hâtim’in İbn Büreydr’dcn yaptığı rivayete göre : Bu sûre En-sar’dan Benî Harise ile Benî Haris kabileleri hakkında inmiştir.

Rivayete göre: Bu iki kabile mal ve evlât, soy-sop ile böbürlenme ve büyüklük taslama yarışına girerlerdi. Bazan işi o kadar ileri götürürlerdi ki, zaman zaman kabirlere gidip «şu ve şu adamımızın sizde bir benzeri var mıdır?» veya «şu ve şu kabir bizim kabilemizdendir» derken; diğer ka­bile de kendi adamlarının kabirlerini gösterip sayı ve soy bakımından böbürlenirler ve böylece sonu gelmeyen bir yarış içinde tartışıp durur­lardı.

Diğer bir rivayete göre : Bu sûre, Kureyş’ten Benî Abdimenaf ile Be­ni Sehm kabileleri hakkında inmiştir. Şöyle ki: Bu iki kabile arasında çok gerilere uzanan bir tartışma sürüp gelmekteydi. İleri gelen söz sahipleri, hangi kabilenin sayı bakımından daha çok olduğu üzerinde inat ve ısrarla dururdu. Abdimenaf Kabilesi: «Bizler gerek seyyid, gerek aziz kişiler ba­kımından daha çokuz» derken, diğer kabile de benzeri iddialar ileri sü­rerek böbürlenme yarışını sürdürürlerdi. Bazan da iddialarını doğrulamak için kabristana gidip kendilerine ait ölüleri sayarlardı. Böylece diri insan bakımından Beni Abdimenaf’m, ölü bakımından Benî Sehm’in daha çok olduğu anlaşılırdı.