Gülen: Allah'tan Başka Kimseye Bağlı Değiliz

Dershane tartışmalarıyla ilgili Fethullah Gülen'den bir açıklama daha geldi.

Dershanelerle ilgili tartışmalar üzerine Fethullah Gülen'in Herkül isimli internet sitesinde ''Hiç Durmadan Yürüyeceksiniz!'' başlığıyla yeni bir açıklaması yayınlandı.

Daha önce dershalerle ilgili 2 kez açıklama yapan Gülen, 3. açıklamasında ''Çok kötü şeyler duyabilirsiniz, rica ediyorum ben, aynıyla mukabelede bulunmamak lazım. Kendi iç alemlerinde sessiz uyuyan o gulyabani gibi düşünceler, birden hortlamış ve buzağı olarak şekillenmişti." ifadelerine yer verdi.

İşte Gülen'in o açıklaması;

Kimden gelirse gelsin sıkıntılar olgunlaşmanın en önemli yollarındandır. Öyle olmasaydı, Allah en sevdiği ibadını adeta bir hamur teknesinde yoğurmaz ve yoğrulmalarına meydan vermezdi. Tazyikler, ezilmeler, sıkıntılar ve arzumuza göre yaşama imkanlarından mahrum bırakılmalar karşısında Cenab-ı Hakk'ın murad-ı sübhanu00eesini arzularımıza tercih etmemiz lazım. Zat-ı Ulu00fbhiyet'in takdirini memnuniyetle karşılamanın yanında, Hazreti Ruh-u Seyyidi'l-Enam'ın (aleyhi elfü elfi salatin ve selam) nübüvvetine ve İslam dinine kanaat etme de çok önemlidir. Fiilu00ee ve kavlu00ee duadan sonra -netice ne olursa olsun- kader ve kazayı gönül hoşnutluğuyla karşılama bu kanaatin de gereğidir.

ALLAH AKILLA İNSANLARIN GÖZÜNÜ AÇMIŞ

Esasen, insan aklı, insan mantık ve muhakemesi -bunların hepsini tek bir şey kabul etmek de mümkündür- nübüvvet ve onun vaadettiklerini kabullenip, bu feyyaz kaynaktan tam yararlanabildiği müddetçe, bir yandan kendi alanının serhaddine ulaşma yoluna girerken, diğer yandan da başkalarını aldatan birer vasıta durumuna düşmekten kurtulmuş olur/olacaktır. Her şeyden evvel, böyle davranmada, bütün varlık ve eşyaya hükmeden sonsuz kudret ve muhit ilme teslim olma gibi bir husus söz konusudur. İsterseniz siz buna, akıl ve mantık ürünlerini, akılla, mantıkla elde edilen değişik projeleri ve farklı alanlardaki araştırmaları, tecrübeleri, yani bütün arzu00ee olanları semavu00eeleştirmek, arazu00ee olanlarda da cevherin ruhunu aksettirmek için her şeyi vahye test ettirme de diyebilirsiniz. Aslında aklı yaratan da Allah'tır, ona vahiy ile derinleşme yolunu gösteren deu2026 Allah, akılla insanların gözünü açmış, vahiyle de aklın doğru görüp, doğru düşünmesini sağlayarak, ona daha geniş bir muhakeme alanı hazırlamıştır; hazırlamış ve o kuşatıcı beyanıyla insanlar üzerinde bağlayıcı hüccetini ikame etmiştir. Tabir-i diğerle Allah, bütünü birden kucaklayan vahiy müessesesini, her zaman dağınık ve birbirinden kopuk bir durum arzeden akıl ve muhakemenin farklı yollarını birleştirecek ve bunların mukayese ürünlerini de test edebilecek bir laboratuar haline getirmiştir.

EĞİTİM MÜESSESELERİ PROBLEMLERİ HAL İLE HALLETMENİN ÇABASI

Kitap ve Sünnet endazesinden geçmiş ve İcma'ya muhalefeti görülmemiş bir şekilde irşad hizmeti ve mefkureyi ikame gayreti devamlı olmalıdır. Yurtiçi ve yurtdışındaki eğitim müesseseleri böyle bir hizmet anlayışının neticesi ve problemleri "hal ile halletme" çabasının meyvesidir.

CİHAT EDEN KİM?

Lügat manası, Allah'ın kelimesini yüceltmek demek olan "i'la-yı kelimetullah", ıstılahta Allah'ın adını veya İslam dininin tevhid aku00eedesini şanına uygun bir biçimde yüceltip yayma manasına gelir. Bu terim "cihat" kelimesiyle de ifade edilmektedir. Peygamber Efendimiz, gerçek manada Allah uğrunda cihat edenin kim olduğu sorusuna cevap verirken şöyle buyurmuştur: "Sadece Allah'ın adı yüce olsun diye (i'la-yı kelimetullah için) cihat eden kişi Allah yolundadır." Allah'a u00eeman ve O'nun nam-ı celu00eelu00eeni i'la etme gayreti müminlik şiarıdır. Aslında, Allah'ın adı zatında yücedir, o her zaman alu00eedir. Fakat, "O'nun adını yüceltme" ifadesini kendi idrakimiz itibariyle, kendi ufkumuzu aydınlatma açısından kullanıyoruz.. i'la-yı kelimetullah derken, kararmaya yüz tutmuş kalblerin kir ve lekelerinden arındırılarak asıl sahibine hazır hale getirilmesini, gönül tahtının Malikü'l-Mülk'e, Melikü'l-Mülu00fbk'e arz edilmesini ve Yaratıcı ile Kullar arasındaki engellerin kaldırılmasını kastediyoruz. İşte bu niyetle yola çıkmış ve bir kısım hizmetlere azmetmişseniz, meselenin Kur'an ve Sünnet'e uygun olmasına bakıp kim ne derse desin yolunuza devam etmelisiniz. Unutmamalısınız ki, İnsanlığın İftihar Tablosu'nun hiçbir tavrı yanlış değildi; fakat, O'nun bile bir sürü muhalifi vardı.

GULYABANİ BİRDEN HORTLAMIŞ

Kur'an, "Mu00fbsa (aleyhisselam) Tevrat'ı almak için ayrıldıktan sonra ümmeti, zinet takımlarından, böğürür gibi ses çıkaran bir buzağı heykeli yapıp tanrı edindiler. Görmemişler miydi ki o heykel onlara hitap edemiyordu, kendilerine yol da gösteremiyordu. Fakat buna rağmen onu tanrı edindiler ve zalimlerden oldular." (A'raf, 7/148) der. Demek ki, atmosferin büyük ölçüde eşrara kalması ya da ferağı, İsrailoğulları'nda buzağı düşüncesinin hortlamasına müsait bir zemin oluşturmuştu. Kendi iç alemlerinde sessiz uyuyan o gulyabani gibi düşünceler, birden hortlamış ve buzağı olarak şekillenmişti. Orada Samiru00ee'nin u2013ki o da İsrailoğullarındandıru2013 söylediği şey ise sadece kuru bir mazeretti; Hz. Musa'nın "Senin zorun nedir ey Samiru00ee?" demesine karşılık o "Ben onların görmediklerini gördüm." cevabını vermişti. Çoğu müfessir, meseleye, Samiru00ee, Cibru00eel'in bastığı yerden bir avuç toprak aldı ve onu buzağı yapımında kullandı şeklinde yaklaşmışlardır ki, bu gerçekten öyle de olabilir; evet o, nasıl gönüllerin ve ruhların dirilmesine vesile olan ilahu00ee vahyi taşıyordu; cansız cesetlerde hayat kaynağı da olabilirdi. Bu açıdan da onun ayağını bastığı yerler yeşerebilir, oradan alınan bir avuç toprakla bütün ölüler dirilebilir. Ne var ki, bunun doğruluğunu gösteren sağlam bir hadis bulmak mümkün değildir. Buradaki asıl husus, Kur'an'ın Hazreti Musa'nın diliyle ifade ettiği gibi, bunun bir fitne ve imtihan olmasıdır.

DAĞINIK İNSANLARIN RÜYALARI DA KİRLİDİR

İffetsizliğe düşme insanı dağınıklığa götürür. Dağınık insanların rüyaları da kirlidir, hayalleri de kirlidir. Tevhid-i kıble etme, sadece O'na yönelme, öyle bir konsantrasyon, insanın zekasını öyle keskinleştirir ki, o mevzuda bin tane dahinin halledemediği meseleyi halleder. Enbiya-yı izam öyleydiler, onların iffetlerine, ismetlerine, fetanetlerine, idraklerine, büyüklüklerine aklımız ermez. Fakat, buna rağmen onlara da itiraz ediyorlardı.

BİRİLERİNE ENGEL ÇIKARMA

Önemli olan mesele, Allah ne demişse onu yapmaktır. Bunu yaparken de falana muarız olma, filanın rağmına davranma, birilerine engel çıkarma veya "birileri bir şey yaparken biz niye onları bu güzergahta tek başlarına bırakıyoruz" gibi kıskanma/rekabet etme mülahazalarıyla yapmamalıdır. Kur'an-ı Kerim'in ve Sünnet-i Sahiha'nın sabit disiplinlerine uygunluk içinde yapılırsa, orada tereddüt yaşamamak ve engellemeye çalışan kim olursa olsun, onları görmezden gelmek lazım. "Bir kapı bend ederse bin kapı eyler kuşad / Hazreti Allah, efendi, Müfettihu'l-ebvab'dır." (Şemsu00ee)

HER ZAMAN ÜZERİME GELDİLER

Şimdiye kadar ben çok samimi bir müslüman olduğumu iddia edemem ama işin doğrusu hayatımı O'ndan başka bir şeye bağladığımı söylersem, Allah'ın o mevzudaki teveccühüne karşı saygısızlık yapmış olurum; bu da tahdis-i nimettir. Elli defa engeller olmuştur. Kendimi bildiğimden bu yana hiç presler arasında ezilmeden kurtulduğumu görmedim. Buradaki de öyle bir şey. Her zaman üzerime geldiler. Cenab-ı Hak aldı, bir yerden bir yere koydu, bir yerden bir yere koydu.. sizi de öyleu2026 Hep böyle olagelmiştir. Fakat bunlar kat'iyen ye'se atmamalı, bizi inkisara uğratmamalı, yapmamız gereken şeylerden bizi geri koymamalı.

Hidayet sizin aklu00ee, fikru00ee, ihtisasu00ee bütün letaifinizi hakikati arama istikametinde kullanma sonucu, Allah'ın sizin içinizde yakacağı bir meşaledir. Siz esbaba tevessül edersiniz, Allah o meşaleyi içinizde yakar, tutuşturur, projektör gibi.. her şeyi doğru olarak görürsünüz, O'na ait bir şeydir. Sa'd-ı Taftazani'nin ifadesiyle, "İman, Cenab-ı Hakk'ın, istediği kulunun kalbine, cüz-ü ihtiyarının sarfından sonra ilka ettiği birnurdur."

Üstad Hazretleri, bu mevzuyla alakalı Celaleddin Harzemşah'ın bir mülahazasını nakleder: Meşhurdur ki, bir zaman İslam kahramanlarından ve Cengiz'in ordusunu müteaddit defa mağlu00fbp eden Celaleddin-i Harzemşah harbe giderken, vüzerası ve etbaı ona demişler: "Sen muzaffer olacaksın. Cenab-ı Hak seni galip edecek." O demiş: "Ben Allah'ın emriyle, cihad yolunda hareket etmeye vazifedarım. Cenab-ı Hakk'ın vazifesine karışmam. Muzaffer etmek veya mağlu00fbp etmek O'nun vazifesidir." Şe'n-i rububiyetin gereğine karışmam, ne dilerse onu yapar.

KİMSEYİ KARŞISINA ALMAMALI

Her mü'min bu mülahazaya bağlı, Kitap ve Sünnet çerçevesinde yapması gerekli olan şeyleri yapmalı, ne dostun vefasızlığından, ne de düşmanın cefasından sarsılmamalı. Kimseyi de karşısına almamalı, garazu00ee hareket etmemeli, yaptığı şeyler tepki edalı olmamalı; bunlar ihlası yıkan, götüren şeylerdir. Fakat, doğru bildiği şeyin müdafaasından da geriye durmamalı. Aksi takdirde doğruya karşı saygısızlık yapmış olur.

EN ZOR ŞEY GÖNÜLLERE GİRMEKTİR

En zor şey gönüllere girmektir; bir yerde yaptığı hizmetler bitince, kenarda oturmayı istemeyip yeni bir vazife daha talep eden insanlara bunu biz yaptırtabilir miyiz? Belli ki burada bir meşiet-i ilahi var. İyilik yapıyor, iyiliğe doymuyor,"Hel min mezu00eed-Daha yok mu?" diyorlar. Akl-ı selim, hiss-i selim, ruh-u selim diyor ki: "İnsanlık adına bir şey yapacaksak, yol bu, yöntem bu!.."

ÇOK KÖTÜ ŞEYLER DUYABİLİRSİNİZ

Çok kötü şeyler duyabilirsiniz; rica ediyorum ben, aynıyla mukabelede bulunmamak lazım. Şimdilerde Twitter denen şeyler var; iyi şeylere tercüman olursa, Allah'ın rahmeti; insanları birbirine düşürüyorsa, Allah'ın belası şey. İnsanlar birbirine atıp duruyorlar. İnsanlar bu atmalara geliyor, bu defa da onlar atıyorlar.

BİRİSİ DİYEBİLİR Kİ 'MASKE DÜŞTÜ'

Birisi diyebilir ki "Maske düştü!.." A be birader, sen mü'minsin, yapma bunu. Eğer Kıtmirin maskesi olsaydı kırk seneden beri ehl-i dalalet onun yakasından elini çekerdi. 1960, 1970, 1980 ve 28 Şubat'ta preslendim. Ama sana demiyorum, "Niye senin yakana elini uzatmıyor?" Hazreti Musa, Hazreti İsa ve Peygamber Efendimiz (ala seyyidina ve aleyhimessalatü vesselam) yakalarını başkalarından kurtarabildiler mi? Bence senin kendi durumunu bir kere daha gözden geçirmen lazım. Ama ben, bana kalırsa, bu kadarcık da olsa bunları dememeliyim. İncinsek de incitmemeliyiz, kırılsak da kırmamalıyız.

BİZE DÜŞEN EYVALLAH ETMEKTİR

Hep gönül alıcı bir tarzda hareket etmeli, nazargah-ı ilahi olan kalblere kat'iyen dokunmamalıyız. Bize düşen şey "Eyvallah!.." etmektir.

BEKLENTİLERE İŞİ BAĞLAMAMAK LAZIM

İlle herkes tarafından kabul edilmek, tahsin edilmek, hüsn-ü kabulle karşılanmak, takdir görmek.. bu türlü beklentilere girmemeli. Yapacağı şeyleri belli beklentilere bağlamış insanlar, hayatta başarılı olamamışlardır. Muvakkaten bazı şeyler sergilemiş olsalar bile bir muhalif rüzgar karşısında savrulup gitmişlerdir. Beklentilere işi bağlamamak lazım. Bizim beklediğimiz bir şey var, o da Allah'ın hoşnutluğu ve bizim o meseleyi ihlasla O'na karşı sunmamızdır.

KİMSEYE FİRAVUN DEME, NEMRUT DEME

Ne kin ne garaz ne nefret, ne kimseye firavun deme ne Nemrut deme ne de Tirandeme!.. Fakat söylenen sözleri bazıları biraz numara/droba bakarak, güzergah takip ederek üzerlerine alıyorlarsa, kendi yanlış te'villeriyle, tefsirleriyle meseleyi yanlış yorumluyor, kendilerine karşı saygısızlık yapıyorlar.

ALLAH'IN EKSTRADAN VERDİĞİ KİMSELER 'AL SANA BİR OKUL' DİYORLAR

Unutulması gerekli olan şeyler dünya ve dünya nimetleridir. Dünya debdebesi dünya saltanatıdır. Allah'ın ekstradan verdiği kimseler de "Al sana bir okul, bir yurt, bir okuma salonuu2026" diyorlar. Size bu kadar güven duyuluyorsa, bu sizin kredinizdir. Bence kendi hesabınıza ondan bir şey koparmak suretiyle o krediyi kaybetmeyin; bu defa o yol tıkanır ve bypass yapmakla da açamazsınız onu. Güven sarsılmamalı, herkes sizi nasıl biliyorsa öyle bilmeli, ruhunuzun ufkuna yürüyeceğiniz ana kadaru2026 Dünyaya çıplak olarak geldiniz; kefeniniz için sağa-sola koşmalı, "Acaba bu garibe bir kefen bulabilir miyiz?" demeliler. ''

KAYNAK: HABERLER.COM