24 Aralık hadi ipucu: Sanal bir dünyada hareket edebildiğiniz teknolojinin adı nedir?

Popüler bilgi yarışması oyunu hadinin bugün ipucunda dikkat çeken bir soruya yer verildi. 24 Aralık 2018 12.30 gerçekleştirilecek olan yarışmaya ait ipucundan faydalanarak soruyu bilmek isteyen kullanıcılar cevabı arıyor. Hadi yarışmasının bu günkü ipucu: Dijital bir gözlük takıp üç boyutlu sanal bir dünyada hareket edebildiğiniz teknolojinin adı nedir? Hadi bugün saat 12.30''da. İşte Hadi 24 Aralık 2018 12.30 yarışmasına ait ipucunun cevabı...

Popüler bilgi yarışması oyunu hadinin bugün ipucunda dikkat çeken bir soruya yer verildi. 24 Aralık 2018 12.30 gerçekleştirilecek olan yarışmaya ait ipucundan faydalanarak soruyu bilmek isteyen kullanıcılar cevabı arıyor. Hadi yarışmasının bu günkü ipucu: Dijital bir gözlük takıp üç boyutlu sanal bir dünyada hareket edebildiğiniz teknolojinin adı nedir? Hadi bugün saat 12.30'da. İşte Hadi 24 Aralık 2018 12.30 yarışmasına ait ipucunun cevabı...

Kısa sürede büyük heyecanla takip edilen bir yarışma olan Hadi ipucu sorusu cevabı belli oldu. 24 Aralık Hadi ipucu sorusu Instagram hesabından, "Günümüzün akıllı cihazları ve teknolojileriyle birçok şeyi olduğumuz yerde denemek mümkün. Bugünkü ipucumuz da oturduğumuz yerden binlerce farklı ortama girebileceğimiz bir teknolojiyle ilgili. Dijital bir gözlük takıp üç boyutlu sanal bir dünyada hareket edebildiğiniz teknolojinin adı nedir?" sözleriyle paylaşıldı. Hadi bugün saat 12.30'da yayınlanacak olan yarışmasında 30.000 TL değerindeki ödülü takipçileri ile paylaştıracak.

HADİ İPUCU CEVABI

24 Aralık Hadi: Dijital bir gözlük takıp üç boyutlu sanal bir dünyada hareket edebildiğiniz teknolojinin adı sanal gerçekliktir.

Cevap: VR / Sanal Gerçeklik

HADİ JOKER KODU

24 Aralık Hadi Joker kodu Garanti Hikayeleri'dir. Joker kodunu saat 13.30'da kullanabileceksiniz.

HADİ İPUCU SORUSU: VR / SANAL GERÇEKLİK HAKKINDA

Teknik olarak sanal gerçeklik terimi bireylerin orda olma hissini yaşadığı bilgisayar kaynaklı 3 boyutlu ortamlar için kullanılıyor. Kullanıcılar, çeşitli çevre birimleri (kasklı ekran vb.) aracılığıyla sanal ortamlara dahil oluyor. O ortama girdiği andan itibaren kullanıcının gerçeklik ile bağlantısı kopuyor ve tamamen sanal gerçekliğin yaratıldığı ortamda olma hissini yaşıyor.

Kullanıcıların bu deneyimi “gerçekten” yaşayabilmesi için, sanal gerçeklik tasarımlarının kusursuz olması gerekir; aksi takdirde yaratılan zayıf “gerçeklik hissiyatı” kullanıcının bu deneyimi tam olarak yaşayamamasına sebep olur.Sanal geçeklik ortamları, katılımcı üzerinde yarattığı gerçeklik hissiyatı yoğunluğuna (seviyesine) göre farklılıklar gösterir;Kısmi Katılımlı Ortamlar: Bir takım fiziksel unsur ve sanal imgelerin bir arada kullanılmasını gerektiren bu ortam, katılımcıya, gerçek dünya ile ilişkisini bütünüyle koparmadan bir gerçeklik hissiyatı yaşatır. Bu ortama uçuş simülatörlerini örnek gösterebiliriz. Uçuş simülatörlerinde, geniş bir ekrandan yansıtılan sanal imgeler ve pilot kabini gibi fiziksel unsurlar bulunur. Katılımcı, bu ortamda herhangi bir sanal gerçeklik cihazı (kasklı ekran ya da eldiven vb.) kullanmaya ihtiyaç duymaz.CAVE – Tam Katılımlı Ortamlar: CAVE, “Computer Assisted Virtual Environment / Bilgisayar Destekli Sanal Ortam” için kullanılan bir kısaltmadır. Bu ortamda, katılımcının tüm duyusal algılarına hitap edilir ve katılımcının tabiri caizse “kendinden geçmesi” hedeflenir. Farklı amaçlar için değişik kurulumlara rastlansa bile tipik bir Cave sistemi; duvar ve zemin projeksiyonu, farklı açılardan ses/müzik yayını yapan hoparlörler ve algılayıcılardan oluşur. Kasklı ekran (Head-Mounted Display/HMD) ve dermal-dokunsal algı cihazı (joystick, eldiven vb…) gibi çevre birimleri, katılımcının bu ortam ile bütünüyle etkileşime girmesine yardımcı olur.Ortak (Çoklu) Katılımlı Ortamlar: İsminden de anlaşılacağı gibi bu ortamlar, bir çok katılımcının birbirleriyle etkileşime girmesine olanak sağlayan geniş sanal evrenlerdir. Bu ortam eğitim, mimarlık, tıp, sanat, mühendislik gibi farklı disiplinlere ait insanların fikir alış-verişinde bulunmalarına olanak sağlıyor. Örneğin; kişi eğer sanal ortama bilgisayarı üzerinden katılım gerçekleştiriyorsa bu eylem ortak katılımlı ortama dahildir. (Aksi durumu da söz konusudur)